پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۳

دیدار استاد غلامحسین امیرخانی با استادان مکتب هنر رضوان 

استاد غلامحسین امیرخانی پدر خوشنویسی معاصر ایران ضمن بازدید از نگارخانه رضوان، با استادان مکتب هنر رضوان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

به گزارش آستان نیوز، جمعی از استادان برجسته خوشنویسی کشور و چهره‌های شناخته شده این هنر شریف در عرصه‌های جهانی از جمله استاد امیرخانی رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، دوشنبه یکم خرداد ماه با حضور در محل نگارخانه رضوان و مکتب هنر رضوان مشهد، از نزدیک با جدیدترین فعالیت‌های مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در حوزه خوشنویسی آشنا شدند. 
استاد امیرخانی ضمن بازدید از نمایشگاه خوشنویسی «سطر-سیاه‌مشق» که از آثار محسن توسلی و علی‌اکبر رضوانی؛ دو استاد برجسته مشهدی در نگارخانه رضوان برپا شده است، به مدت دو ساعت با حضور در دفتر نگارخانه و نشست با تنی چند از خوشنویسان این شهر مقدس، رهنمودهایی برای این هنرمندان بیان داشت.
در ادامه این برنامه، این استادان برجسته خوشنویسی کشور از مکتب هنر رضوان بازدید کردند و ضمن گفت‌وگو با مدرسان این مکتب با شیوه کار آنان آشنا شدند که این فعالیت‌ها مورد توجه ویژه استاد امیرخانی قرار گرفت.
شایان ذکر است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نگارخانه رضوان میزبان نمایشگاه‌های متعدد در رشته‌های گوناگون هنری از جمله خوشنویسی در طول سال است. مکتب هنر رضوان نیز یکی از مراکز آموزشی باسابقه هنری کشور به شمار می‌آید که برگزارکننده دوره‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های خوشنویسی در سطوح و خطوط مختلف است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی