پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۳

ورود شرکت آرد قدس رضوی به عرصه تولید محصولات غذایی دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی گفت: این شرکت با ورود به حوزه تولید فرآورده‌های دانش‌بنیان، دو محصول غذایی ویژه بیماران سلیاک و اوتیسم را به تولید آزمایشی رسانده است.

محمدرضا رجبی مقدم در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: «پودر کیک بدون گلوتن» و «مخلوط نیمه آماده نان بدون گلوتن» عنوان محصولاتی است که برای مصرف بیماران مبتلا به اوتیسم و سلیاک تولید شده است.
او ادامه داد: وجود تعداد زیادی از بیماران مبتلا به اوتیسم و سلیاک در کشور و نیاز این بیماران به استفاده از محصولات غذایی فاقد گلوتن، شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی را بر آن داشت تا در راستای مسئولیت اجتماعی خود، تولید محصولات ویژه این بیماران را در دستور کار قرار دهد.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی افزود: استفاده از محصولات دارای گلوتن همچون نان، کیک و... برای بیماران مبتلا به اوتیسم و سلیاک با عوارض و مشکلاتی همراه بوده و این در حالی است که محصولات غذایی بدون گلوتن در کشور بسیار محدود تولید می‌شود.
او با اشاره به طراحی و فرمولاسیون این دو محصول توسط واحد تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی گفت: کارشناسان این واحد پس از انجام فاز تحقیقاتی پروژه و ارزیابی فرمولاسیون‌های مختلف، به ترکیبی نهایی برای دو محصول مخلوط نیمه آماده نان بدون گلوتن و همچنین پودر کیک بدون گلوتن دست یافتند که به تایید آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو و استاندارد هم رسیده است.
رجبی مقدم ادامه داد: در حال حاضر نیز به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تولید صنعتی این دو محصول و عرضه انبوه به بازار هستیم تا ضمن توسعه سبد محصولات شرکت، بتوانیم به سهم خود قدمی برای رفع نیازهای عموم مردم برداریم.
او تولید محصولات دانش‌بنیان با رویکرد صادرات به کشورهای همسایه را یکی از برنامه‌های بلندمدت شرکت دانش‌بنیان آرد قدس رضوی عنوان کرد و افزود: امنیت پایدار یکی ملزومات پیشرفت و توسعه به‌شمار می‌رود که برای تحقق این مهم شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار پر رنگی دارند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی