پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

معاون استانداری خراسان رضوی:
۱۴۰۲-۰۳-۰۳

فتح خرمشهر زیباترین تابلو مقاومت مردم ایران بود

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: فتح خرمشهر زیباترین تابلو مقاومت مردم ایران در برابر مستکبران جهانی بود. 

به گزارش آستان‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد در سلسله جشن های شکوه رضوان که با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در رواق بزرگ امام خمینی (ره)؛برگزار شد، گفت: روز فتح خرمشهر از ایام الله است چرا که در این روز دست عنایت و توجه خدا به سپاه اسلام در برابر سپاهیان کفر جلو چشمان همه عالم برجسته و عیان شد. 
وی تصریح کرد: روز سوم خرداد که حماسه بزرگ فتح خرمشهر رقم خورد یکی از درس های بزرگ دین یعنی امداد الهی برای کسانی که در راه خدا جهاد و مبارزه می کنند، در یک تابلو بزرگ به تصویر کشیده شد. 
 

درس مقاومت در فتح خرمشهر
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه درس فتح خرمشهر درس مقاومت بود، اظهار کرد: مقاومت در برابر دشمنان دین یک امر ارزشی است و ملتی که مزین به فرهنگ مقاومت هستند نیز یک جامعه ارزشی محسوب می شوند. 
وی عنوان کرد: اگر جامعه دینی قرار است بر اساس مبانی دین مبین اسلام زندگی کند، باید اهل مقاومت و پایداری در برابر دشمن باشند چرا که مقاومت یکی از آموزه‌های مهم قرآن کریم است و خداوند در آیات بسیاری امت اسلامی را به مقاومت دعوت کرده است. 
وی افزود: مقاومتی ارزش دارد که بر اساس ایمان به خدا انجام شود و محور آن توحید باشد. یعنی فرد برای رضای خدا وارد عرصه نبرد شود. 
وی بیان کرد: در یک جامعه دینی، پیشوایان و مدیران جامعه هم باید اهل مقاومت باشند و اگر پیشوایان جامعه دینی اهل مقاومت نباشند صلاحیت رهبری و مدیریت جامعه اسلامی را ندارند. 
 

انقلاب ایران دارای فرهنگ مقاومت است
حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در موقعیت های مختلف مردم را به مقاومت دعوت می کردند و خود نیز در صف مقدم مقاومت قرار داشتند. انقلاب ما هم نمونه جامعه دارای فرهنگ مقاومت است چرا که مردم ایران به رهبری یک رهبر و پیشوای دینی در برابر مستکبران ایستاد و مقاومت کرد به همین خاطر امداد الهی نیز شامل حال آنها شد و به یک پیروزی تاریخی و به یادماندنی دست یافتند.
گفتنی است در پایان این مراسم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی دعای توسل را با نوای ذاکر و مداح اهل بیت(ع)؛ حسن شالبافان زمزمه کرده و یاد بیش از شش هزار شهید خرمشهر را گرامی داشتند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی