پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۳

عرض شادباش 600 نفر از پرسنل فرآجا به سلطان خراسان 

به مناسبت دهه کرامت و همزمان با روز زیارتی امام رضا(ع)، جمعی از نیروهای انتظامی خراسان رضوی ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی و عرض شادباش خدمت امام رئوف، مضجع منور امام رئوف را زیارت کردند.

به گزارش آستان نیوز، بیش از 600 نفر از سربازان، پایوران و فرماندهان انتظامی خراسان رضوی در روز زیارتی امام رضا(ع) و سالروز آزادسازی خرمشهر از بست نواب صفوی حرم مطهر رضوی جهت عرض ارادت محضرت امام رضا(ع) وارد صحن و سرای بارگاه ملکوتی رضوی شدند.
پس از ورود به صحن شیخ حرعاملی با همخوانی اشعار «ای صفای قلب زارم / هرچه دارم از تو دارم» وارد صحن آزادی حرم مطهر رضوی شدند و با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، ایام جشن و شادمانی میلاد حضرت معصومه(س) را محضر حضرت تبریک عرض کردند.
خدمت گزاران جان برکف نیروی انتظامی پس از عرض ادب محضرت امام رئوف برای بهره‌مندی از فیض سخنرانی و مولودی خوانی در رواق حضرت زهرا(س) مستقر شدند و حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا تراشیون به عنوان کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان با محوریت «تربیت فرزند صالح» به ایراد سخنرانی پرداخت.
 

نقش حیاتی مادر در تحکیم خانواده
وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چگونه مسیر صحیح و درست تربیت فرزند صالح را تشخیص بدهیم، گفت: نقش مادر در تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزند صالح بسیار حیاتی است چرا که تضعیف مقام زن باعث تضعیف اعتماد به نفس، بی انگیزگی و غفلت مادر نسبت به تربیت فرزند می‌شود.
کارشناس و مربی تربیت کودک و نوجوان افزود: افول مقام و جایگاه زن در محیط خانواده موجب بی‌توجهی مادر نسبت به تربیت فرزند صالح می‌شود لذا ضروری است که مردان با تمام وجود برای همسر خویش ارزش قائل بشوید و به خواسته‌های آن توجه کنند.
حجت الاسلام تراشیون با تاکید بر اینکه گوش دادن، راه ورود به قلب زن است، تصریح کرد: بیان جمله محبت آمیز از سوی شوهر به بانو آن هم اول صبح، زن را تا شب به لحاظ روحانی سرحال و شاداب نگه ‌می‌دارد لذا به مردان توصیه می‌کنم که قدرت کلام خود را دسته کم نگیرند و آن را تقویت کنند.
وی اضافه کرد: امام صادق(ع) در روایتی معاشرت زیبا، مدیریت اقتصادی و غیرت منطقی را 3 خصلت مردانه برای کنترل خانواده و زندگی بیان کردند از همین رو وظیفه مردان، مدیریت خانواده با محوریت مادر برای تربیت فرزند صالح است که باید برای تحکیم بنان خانواده به این مسئله توجه ویژه صورت گیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی