پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۳

بارانی از گلبرگ‌های گل سرخ بر سر خدام امام رئوف در کرج/ رقم خوردن لحظات ناب پدر دختری در مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست

همزمان با ایام دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خادمان آستان قدس رضوی با حضور در اماکن مختلف حال و هوای امام رضایی را در شهر کرج زنده کردند.

به گزارش آستان نیوز از البرز، حرم شهدای گمنام کانون شهید سبحانی کرج، در میان عطر اسپند و عود و با خادمیاران رضوی استان البرز با شاخه‌های گل سرخ در دست، میزبان پرچم متبرک و خادمان آستان قدس رضوی اعزامی از مشهد مقدس شد. 
کاروان پس از تبرک جویی از حرم مطهر شهدا راهی مدرسه دخترانه ابتدایی راهیان کوثر شد تا شادی جشن آن ها را با حضور خود دوچندان کند. از گروه علم آموزان، مسئولان و طلاب حوزه علمیه شهید مطهری نیز از حضور خادمان آستان امام رئوف بی نصیب نماندند و پرچم مطهر گنبد طلایی امام مهربانی ها نیز در جشن بزرگ ایام دهه کرامت خود استقبال گرمی از خادمان داشتند.

دیدار با خانواده شهدا و جانبازان از دیگر برنامه‌های  خادمان اعزامی از آستان قدس رضوی در کرج بود. این خدام مهمان منزل خانواده شهیدان جمشیدی بودند که از میان آن ها طاهره ۲ ساله و صغرا ۴ ساله در بمباران سال ۱۳۶۷ منطقه اسلام‌آباد کرج به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 
مادر خانواده تعریف می‌کند که پدر همیشه در جبهه در حال نبرد بوده و دختر ۴ ساله همیشه از پدر می‌خواسته که قبل از آمدن به خانه حتما صدام و دشمنان را بکشد. 
مادر می‌گوید دخترم از شدت علاقه‌ای که به امام خمینی(ره) داشت، آرزوی زیبایی در دلش بود، اینکه به خاطر حضور امام خمینی(ره) بمب‌ها به تهران نخورند و می‌گفت کاش بمب‌ها به شهر ما اصابت کنند تا خدایی نکرده امام عزیزم طوری نشود و خداوند آرزویش را شنید. 
گلزار شهدای منطقه جواد آباد مقصد بعدی کاروان بود که با استقبال گرم مردمی و پس از تبرک جویی در مراسم جشن تکلیف دختران که به همت کانون تخصصی ایثار و شهادت در همین مکان برگزار شده بود، شرکت کرد، این جشن که با محوریت مراسم تکلیف فرزند شهید مدافع حرم رضا ایزدیار را به نیابت از پدر شهیدش برگزار شده بود با حضور مهمانان ویژه روزی به یاد ماندنی را برای فرزند شهید رقم زد.
آنان که گرفتارند بیش از همه دست به دامان خاندان کرم می شوند، آسایشگاه ها هر ساله یکی از میزبانان ثابت خدام و پرچم مطهر هستند، در کرج نیز این بار آسایشگاه مهر ایران میزبان کاروان حامل پرچم رضوی بود و چه خوش استقبالی در میان اشک ها و لبخندها در این آسایشگاه رقم خورد.
جانبازان دوران دفاع مقدس و برخی از از اعضای خانواده معظم شهدا، مهمان این آسایشگاه بودند و با چشمان اشک‌بارشان به زیارت از راه دور حرم مطهر نائل شدند.
در ادامه دیدارها بانوی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس، میزبان خادمان و پرچم متبرک حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) شد. این بانو در سال ۱۳۶۷، در روزهای آخر جنگ، در خاک پاک خوزستان، در حالی که در اطراف شهر در یک چادر زندگی می‌کردند، مورد اصابت مستقیم موشک رژیم بعث عراق قرار گرفت.
این بانوی جانباز می‌گوید: در این بمباران خواهر ۱۷ ساله و برادران ۷ و ۹ ساله‌ام به همراه مادربزرگم شهید شدند. من برادرم و مادرم نیز به شدت مجروح شدیم. زمزمه صلوات خاصه حضرت حال و هوای معنوی خاصی به این منزل بخشید.
مقصد نهایی کاروان زیر سایه خورشید در کرج حال و هوای پدر دختری داشت، اعضای مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست بی صبرانه منتظر خادمان آستان امام رئوف بودند تا زیر پرچم سبز رضوی دستان گرم پدر معنوی شان بر سر حس کنند و برای لحظاتی آرامش واقعی را مهمان دل های گرمشان کنند.
دختران این مرکز در میان بارانی از گلبرگ‌های گل سرخ و شبنم اشک از خدام استقبال کردند و پس از اجرای سرود "رفیقم حسین" خادمین سلطان طوس از تمامی دختران تجلیل کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی