پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۳

اشک و لبخند داستان همیشگی همراه مردم در زیارت پرچم سبز رضوی

پرچم وقتی در شهرها و روستاها روی دستان خدام حرم رضوی می رود تمام دل ها را در یکسو به سمت خود می کشاند و این اشک ها و لبخندها هستند که یار همیشگی دیدار مردم با پرچم مطهر گنبد سبز امام مهربانی ها می باشند.

به گزارش آستان نیوز از البرز، در ادامه حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان و با توجه به عنایت حضرت رضا علیه السلام و لطف بی کران ایشان به محبان درگاه ملکوتی شان طبق آیین چند ساله پرچم گردانی پرچم متبرک همراه با خدام راهی محمدشهر کرج می شود.
طبق رسم و همراهی همیشگی ابتدا شهدا در مسجدجامع محمدشهر میزبانی پرچم امام رئوف را بر عهده دارند تا تمامی لحظات آن روز کاروان متبرک به نام و یاد شهدا نیز باشد، اما پیش از رسیدن کاروان به گلزار شهدا گویی عطر پرچم رضوی مردم را گردهم آورده بود به طوری که مسیری را با چشم های گریانی تا رسیدن به مقصد کاروان را دنبال می کردند و نگاهشان را از خدام بر نمی داشتند که مبادا آن ها را گم کنند.
حضور خدام در مسجد، با زیارت حضار پر شور مردم، قرائت صلوات خاصه، اندکی مرثیه خوانی و با سخنرانی روحانی کاروان به پایان رسید.
آسایشگاه کهریزک با هماهنگی های انجام شده آماده استقبال از پرچم بود به خصوص سالن های آسایش کودکان، بانوان و آقایان سالمند، این شوق و آمادگی از بالا و پایین پریدن بچه های به وضوح دیده می شد، خیلی هایشان با دست های کوچک و دل های بزرگ خدام صدا و در گوششان می گفتند شما از مشهد و از پیش آقای مهربانی ها آمدید؟
سالمندان هم با دیدن پرچم و خادمان امام رئوف نمی توانستند جلوی بغض گلویشان را بگیرند و با چشم هایی که همچون ابر بهاری اشک می ریختند التماس دعا داشتند. در این بین بی تابی و گریه مادری توجه خدام را به خود جلب کرد مسئولین کهریزک می گفتند این مادر دچار بیماری آلزایمر شده و هیچ چیزی را به یاد ندارد، هر روز بیدار می شود و فقط منتظر آمدن پسرش است. تنها چیزی که این مادر به خاطر دارد این است که پسرش آخرین بار به او قول داده که به این خانه برای استراحت بیاید و فردا به دنبالش می آید تا با هم به مشهد بروند.
بوی اسپند همه جای  بیمارستان امام حسین علیه السلام را گرفته بود و بیماران بخش اورژانس و کادر درمان پرچم را زیارت کردند و حال و هوایی خاص را برای مجموعه رقم زدند.
در سفرهای زیر سایه خورشید همیشه شهدا، جانبازان و ایثارگران جایگاه ویژه ای دارند و در هر شهر و روستا و شهرستانی که باشند حتما خدام با پرچم به زیارت خانواده های آن ها می روند، در محمدشهر کرج نیز خانواده شهید مدافع حرم عین اله مصطفایی منتظر میزبانی از پرچم حرم مطهر بودند.
فرزند شهید به استقبال آمد و خدام پس از گفت و گو با خانواده ایشان و شنیدن چند خاطره از شهید گرانقدر به منزل شهید دفاع مقدس، علی گلی رفتند و ضمن گفت و گو با مادر و برادر گرانقدر این شهید در منزل شان راهی منزل خانواده کرمی از خانواده های قرآنی شدند و با اهدای تبرکات به فرزندان این خانواده با آن ها به گفتگو پرداختند.
حضور در  جشن مردمی، دیدار با جانباز دفاع مقدس رحمتی و ادای فریضه مغرب و عشا در مهدیه محمدشهر پایان بخش برنامه حضور خدام در این بخش از استان البرز بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی