پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۳

هفدهمین جشنواره مردمی آسمان هشتم در روستای کردر رضوی آغاز به کار کرد

به مناسبت دهه کرامت، هفدهمین جشنواره مردمی فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم با حضور کاروان زیر سایه خورشید در روستای کردر رضوی شهرستان میناب آغاز به کار کرد.

به گزارش آستان نیوز از هرمزگان، مهمانان این رخداد فرهنگی معنوی ابتدا با حضور بر سر تربت شهید گمنام که در مقابل حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی آرمیده است، ضمن غبارروبی و عطرافشانی این مزار مطهر، نسبت به مقام شامخ شهدای والامقام ادای احترام کردند.

سپس آیین افتتاحیه جشنواره هفدهم با حضور کاروان خدام رضوی و پرچم متبرک، با تلاوت آیات روحبخش کلام وحی، پخش سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه علی بن موسی الرضا(ع) در حسینیه امام رضا(ع) آغاز شد.

ابراهیم ذاکری مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) و دبیر جشنواره در این آیین ضمن تبریک دهه کرامت و خوشامدگویی به شرکت کنندگان، به پیشینیه جشنواره آسمان هشتم اشاره کرد و گفت: جشنواره از سال ۸۶ به محوریت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) و با مشارکت مردم روستای کردر کلید خورد و امسال هفدهمین دوره آن در حال برگزاری است.

وی افزود: کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) به دلیل برگزاری این جشنواره در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر کشور در بخش جشن های مردمی دهه کرامت انتخاب شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب با اشاره به سه دوره برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی ویژه کانون های مساجد در این روستا ادامه داد: سال ۱۴۰۱ پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم با حضور کانون های مساجد روستایی کشور در روستای کردر رضوی برگزار شد.

وی گفت: ششمین جشنواره ملی آسمان هشتم نیز اسفند ماه سال جاری به میزبانی کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) در روستای کردر رضوی برگزار خواهد شد.

ذاکری افزود: هفدهمین جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم در رشته‌های فرهنگی و هنری ازجمله کتابخوانی رضوی، نقاشی رضوی، کلیپ رضوی، سرود رضوی، تئاتر رضوی، قصه گویی رضوی و سفرنامه نویسی رضوی در دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فوتسال، دومیدانی، تنیس روی میز، تیراندازی با تفنگ بادی، بازی بومی محلی هووا از جمله رشته‌های ورزشی این جشنواره است.

ذاکری اضافه کرد: آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره مردمی فرهنگی، هنری و ورزشی دهه امامت و ولایت(قربان تا غدیر) برگزار می شود.

حجت الاسلام رسولی، مبلغ کاروان خدام رضوی و حجت الاسلام گمار کارشناس صدا و سیما نیز در این آیین به بیان خاطراتی از خدمت در آستان قدس و کرامت امام رضا(ع) پرداختند و سید مهدی چاووشی مداح کاروان زیر سایه خورشید مولودی خوانی کرد.

جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم از ۱۷ سال قبل به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) و با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی، تحکیم مبانی اسلامی و مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان، نشر و ترویج شعائر دینی و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب هر سال در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.

روستای کردر رضوی یکی از تاثیرگذارترین مناطق هرمزگان در زمینه نشر فرهنگ منور رضوی به شمار می‌رود و مورد توجه فعالان این حوزه است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی