پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۳

پابوس خورشید به کوشش یاوران رضوی آران و بیدگلی ورق خورد

کتاب «پابوس خورشید» به کوشش سه یاور کانون خدمت رضوی آران و بیدگلی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رونمایی شد.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، مسئول کانون خدمت رضوی امام رضا(ع) آران و بیدگل با تاکید بر اینکه دکتر صانعی از یاوران رسمی و ۲ پژوهشگر دیگر از یاوران افتخاری کانون هستند گفت: کتاب «پابوس خورشید» پس از 2 سال تلاش و همدلی دکتر محسن صانعی، اسماء سلطانی‌فرد و نرجس قدیری از اعضای گروه مطالعاتی، اجتماعی ابوتراب موسسه زینبیه این شهرستان در 222 صفحه، هشت فصل از طریق انتشارات زینبیه آران و بیدگل چاپ و منتشر شد.

عمران دلاوریان با اشاره به اینکه هدف پژوهشگران کتاب «پابوس خورشید» از تالیف آن عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت به‌ویژه امام رضا(ع)، تبیین سیره رضوی، نشر معارف دینی و علوی است افزود: این کتاب به تقدس نام ثامن الائمه در هشت فصل به ترتیب معرفی اجمالی پدر و مادر امام رضا(ع) و میلاد امام، شرایط حاکم بر زمان آن حضرت با نگاهی گذرا به خلفای عباسی مقارن حیاتشان، ازدواج و میلاد فرخنده فرزندش جواد الائمه، هجرت از مدینه و بیان پندها و سخنان امام، بررسی تحمیل سه سال ولایتعهدی، داستان غریبانه و مظلومانه شهادت حضرت، کرامات و عنایات رضوی و آداب زیارت چاپ شده است.

وی با تاکید بر گردآوری آموزه‌های رضوی در پایان هر فصل کتاب «پابوس خورشید» به صورت مجزا و کوتاه اظهار کرد: زبان و متن این کتاب نیز ساده، مخاطب پسند و داستان‎گونه است.

به گفته وی، برگزاری جشن میلاد دهه کرامت، آیین پرچم گردانی، دکلمه خوانی، اجرای گروه سرود دستان گویا توسط دانش آموزان آموزشگاه امید، اهدای هدایای ابزار حجاب و تبرکی به دختران نوجوان شرکت کننده در مراسم توسط یاور رضوی و قرعه کشی اسامی معصومه و نجمه برای دریافت جوایز از جمله برنامه‌های آیین رونمایی کتاب بود.

آیین رونمایی از کتاب«پابوس خورشید با حضور شهردار آران و بیدگل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دبیر کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی