پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی:   
۱۴۰۲-۰۳-۰۴

اخلاق اسلامی مهمترین شاخصه خانواده دینمدار است   

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: رعایت اخلاق اسلامی و خدامحوری از مهمترین شاخصه های خانواده دینمدار است. 

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در سلسله جلسات سخنرانی جشن‌های دهه کرامت؛«شکوه رضوان» که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق اسلامی در خانواده بیان کرد: خانه محل آرام گرفتن و آرامش است و هیچ یک از افراد خانواده حق ندارند با بدرفتاری آرامش خانه را به هم بریزند. 
 

ضرورت رعایت سخن گفتن با نوجوانان
وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های خانواده‌های چگونگی رفتار با فرزند نوجوان است، اظهار کرد: سخن گفتن با نوجوان ادبیات خاص خودش را می‌طلبد و والدین باید چگونگی رفتار کردن و حرف زدن با او را بیاموزند. 
این کارشناس دینی افزود: محیط خانواده باید سرشار از آرامش و مهرورزی باشد به همین خاطر بداخلاقی کردن و پرخاشگری که از جمله عواملی است که آرامش اعضای خانواده را برهم می زند ممنوع است و در احادیث بسیاری از ائمه معصومین(ع) این رفتارها منع شده است. 
وی بیان کرد: اگر پدر و مادر محیط امن و آرامی را در خانواده فراهم کنند فرزند نوجوان نیز جذب این محیط می‌شود ولی اگر فضای خانواده متشنج باشد، نوجوان به دلیل روحیه حساس و آسیب پذیری که دارد، از خانه فراری می‌شود.
 

مراقب آسیب های دوران نوجوانی باشیم
سخنران حرم رضوی بیان کرد: نوجوان اگر در محیط خانه و خانواده احساس آرامش نکند بیشتر اوقات خود را در بیرون می‌گذارند و در این صورت احتمال بسیار وجود دارد که در اثر دوستی با افراد ناباب به تباهی کشیده شود. 
وی با بیان اینکه عصبانیت در واقع مردن تدریجی است، تصریح کرد: عصبانیت قدرت فکر کردن را از انسان می‌گیرد و کسی که نتواند به درستی فکر کند هرگز آرامش ندارد و در نتیجه در امر تربیت درست فرزند خود ناتوان خواهد بود. 
گفتنی است؛ در این مراسم مدیحه سرایان اهل بیت(ع) در مدح اهل بیت عصت و طهارت(ع) به ویژه حضرت رضا(ع) مدیحه‌سرایی کردند و اجرای دیگر برنامه‌های شاد فرهنگی از جمله شعرخوانی آئینی، سرود و دکلمه‌خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی