پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در مراسم بزرگداشت يوم الله سوم خرداد ماه عنوان شد
۱۴۰۲-۰۳-۰۵

فتح خرمشهر، يك فتح الفتوح واقعي بود

يك رزمنده دفاع مقدس عمليات بيت ‌المقدس و آزادسازي خرمشهر پس از 578 روز اشغال رژيم بعث عراق را يك عمليات تاريخي و فتح الفتوح واقعي معرفي كرد.

به گزارش آستان نیوز، سيد جلال اميني، مدرس دانشگاه و رزمنده دفاع مقدس در جلسه بصيرتي كه به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازي خرمشهر به همت پايگاه بسيج كاركنان دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) در نمازخانه واحد برادران دانشگاه برگزار شد، گفت: آزادسازي خرمشهر از مهم‌ترين اهداف عمليات بيت المقدس در سال 1361 در جنگ تحميلي عراق با ايران بود كه اين شهر پس از 578 روز از اشغال رژيم بعث عراق آزاد شد.
وي با بيان اينكه فتح تنها پيروزي در يك نبرد نبود، تصريح كرد: در واقع آزادسازي خرمشهر يك فتح الفتوح به معناي واقعي و يكي از نقاط عطف تاريخ جنگ تحميلي هشت ساله عراق عليه ايران بود.
به گفته اين رزمنده دفاع مقدس، حفظ خرمشهر از نظر صدام چنان اهميتي داشت كه به گواهي تاريخ رژيم بعث تمام توان ماشين نظامي خود را براي حفظ آن قرار داده بود. اين شكست علاوه بر بعد نظامي، چنان ضربه اي از نظر حيثيتي بر دشمن وارد كرد كه تا مدت ها از اعلام رسمي آن خودداري مي كردند.
اميني با اشاره به رهاورد آزادسازي خرمشهر، گفت: با اين شكست، از بعد نظامي براي اولين بار از زمان شروع جنگ عراق در موضع ضعف قرار گرفت و از منظر سياسي نيز، عراق نقطه اتكاي خود براي مذاكره را از دست داد و از آن پس، ايران در هر دو عرصه نبرد و ديپلماتيك در موضع برتر قرار گرفت.
وي افزود: از ديگر رهاوردهاي آزادسازي خرمشهر، تغيير نگرش و باور براي همه جهانيان بود و دنيا دریافت جمهوري اسلامي به يك بلوغ نظامي رسيده و قادر است مناطق اشغالي خود را آزاد كند.
اين استاد دانشگاه در خصوص عوامل مؤثر در پيروزي رزمندگان در عمليات بيت المقدس، اظهار كرد: حذف بني صدر از فرماندهي كل قوا، كنار گذاشتن جريان ليبرال از تصميم گيري هاي حاكميتي، انسجام مطلوب بين ارتش و سپاه پاسداران، شور و نشاط انقلابي و روحيه شهادت طلبي زمندگان از جمله عواملي است كه منجر به آزادسازي خرمشهر گرديد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی