پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۵

طرح مساعدتی معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی برای مستاجران به مناسبت دهه کرامت

معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از ارائه بسته تشویقی ویژه برای مستاجرین موقوفات، به مناسبت دهه مبارک کرامت خبر داد و گفت: مستاجران املاک موقوفه می‌توانند تا دو ماه آینده از تسهیلات این طرح بهره‌مند شوند.

مرتضی حقیقی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: امسال هم با نظر تولیت محترم آستان قدس رضوی به مناسبت ایام دهه کرامت، اجراي مصوبه مساعدتي به منظور تعيين تكليف رقبات با تغيير در نوع بهره‌برداري از  شرط سند، استيفاء حقوق موقوفه و همچنین تشويق به مراجعه مستاجرين و متصرفين، طرحی ویژه در حال اجرا است.
 

ارائه تخفیف 30 درصدی برای تغيير در نوع بهره‌برداري
وی با اشاره به مصوبه مساعدتی آستان قدس رضوی در خصوص تغییر در نوع بهره‌برداری خاطرنشان کرد: مستاجرانی که در مدت دو ماه آینده در ملک مورد اجاره، تغییری در نوع بهره‌برداري ایجاد کرده اند، با خود اظهاری
می‌توانند از تخفیف پرداخت نقدی سی درصد بهره مند گردند .
 

تجديد اجاره اسناد منقضي شده
معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات، تجديد اجاره اسناد منقضي شده را یکی دیگر از مصوبات این بسته مساعدتی عنوان کرد و افزود: با هدف تشويق مستاجران به مراجعه برای تجديد اجارات معوق و آتی، درخواست‌هاي تجديد اجاره كه در بازه زماني سه ماهه از شروع دهه كرامت ثبت شود، مشمول 20 درصد تخفيف در محاسبه مال‌الاجاره خواهند شد.
 

تعيين تكليف عرصه‌های تصرفی 
او درباره تعيين تكليف عرصه‌های تصرفی نیز گفت: به منظور تعیین تکلیف رقبات تصرفی و ایجاد زمینه صدور سند، در صورت پرداخت نقدي در بازه زمانی مصوبه، افراد می‌توانند از 20 درصد تخفيف بهره‌مند شوند.
 

تسهیلات ویژه برای مستاجرین اراضی کشاورزی موقوفه
حقیقی با اشاره به تسهیلات ویژه درنظر گرفته شده برای مستاجرین اراضی کشاورزی موقوفه گفت: با هدف تعيين تكليف بدهي‌هاي سنواتی مربوط  به مزارع مشمول اصلاحات ارضي، مستاجرینی که از شروع دهه مبارك كرامت امسال تا شش ماه برای پرداخت مال‌الاجاره معوقه خود اقدام کنند، بدهی آن‌ها به نرخ تسعيري گندم، با نرخ همان سال بدهی محاسبه و به صورت نقدی دریافت می‌شود که این بدهی بروزرسانی نخواهد شد.
او درباره تعيين تكليف اجاره‌های معوق مستأجرين اراضي كشاورزي، مازاد بر سهم زارعين اصلاحات ارضي نیز اظهار کرد: در صورت مراجعه مستاجر و تعيين تكليف، ظرف مدت دو ماه از شروع دهه مباركه كرامت، به نرخ تسعيري گندمِ سال گذشته محاسبه و دریافت می‌شود.
حقیقی درباره مصوبه پیشنهادی درخصوص اجاره سال زراعي جاري (1402-1401) اراضي اصلاحات ارضي و اراضي مازاد خاطرنشان کرد: افراد مشمول این مصوبه می‌توانند در صورت پرداخت مبلغ كل اجاره تا پايان تيرماه سال جاري از تخفيف 20 درصدی بر مبناي نرخ تسعيري گندم استفاده کنند.
او ادامه داد: این افراد همچنین در صورت پرداخت مبلغ كل اجاره تا پايان شهريور ماه از 15 درصد تخفیف و تا پايان آبان ماه از 10 درصد تخفیف بهره‌مند خواهند شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی