پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۴

آئین گشایش هیئت خدام الرضا تبریز برگزار شد

به میمنت دهه کرامت، هیئت خدام الرضا علیه السلام شهرستان تبریز با حضور پرشور خادمیاران رضوی افتتاح شد.

به گزارش آستان نیوز از آذربایجان شرقی، آئین گشایش هیئت خدام الرضا(ع) تبریز با همت کانون مرکزی خدمت رضوی تبریز و با ارشادات و منویات نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت آیت الله آل هاشم و محمد یوسف شاکری مدیر کانون های خدمت رضوی استان و تشریک مساعی هیئت امنای هیئت، همزمان با ایام الله دهه نورانی کرامت، با نام نامی حضرت ثامن ضامن الحجج و با حضور پرشکوه خادمیاران و دلدادگان حضرتش در مسجد آیت الله انگجی تبریز بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد.

در ابتدای مراسم بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و طنین صوت دلنشین صلوات خاصه حضرت امام رئوف به لسان انبوه جمعیت حاضر، محمد یوسف شاکری طی سخنانی گفت: هیئت خدام الرضا یک قالب است که ما مدنیت خود را با دین و اهل بیت پیوند دهیم. 

شاکری افزود: هیئت خدام الرضا باید از چند عنصر برخوردار باشد. اولین عنصر مردم ولایتمدار است که پشتیبان اصلی هیئت است، عنصر بعدی مداح اهل بیت است که باید فردی ذوب در ولایت بوده باشد و سومین عنصر منبر است که این منبر باید محل ارائه آموزه های دین اسلام و اهل بیت باشد. 

در ادامه گروه سرود نوجوانان صبح وصال تبریز سرودهای بسیار زیبا در منقبت حضرت امام رئوف اجرا کردند و بعد از آن حجت الاسلام حسینی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان به ایراد سخن پرداخت و در خصوص سیر روند مظالمی که در طول تاریخ بر شیعیان علی ابیطالب وارد شده است مطالب مهمی بیان نمود. 

رونمایی از نشان هیئت خدام الرضا(ع) و معارفه حسن روزنیک به عنوان مدیر هیئت خدام الرضای تبریز برنامه دیگر مراسم بود که با حضور مدیر کانون های خدمت رضوی استان  و مسئولان حاضر در مراسم انجام گرفت. 

در انتهای مراسم شاعر ولایی و مداح با صفای اهل بیت کلامی زنجانی به شعرخوانی و مدیحه سرایی در منقبت و سجایای حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام پرداخت و با هم نوا شدن مردم با شور و نوای خاصی مراسم خاتمه یافت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی