پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی:
۱۴۰۲-۰۳-۰۵

ایمان به خدا و توکل بر او تنها راه رسیدن به آرامش است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: ایمان به خدا و توکل بر او تنها راه رسیدن به آرامش در زندگی است.

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم راشد یزدی در ویژه برنامه جشن شکوه رضوان در رواق بزرگ امام خمینی(ره)، با اشاره به آیه 30 سوره مبارکه فصلت؛ «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا...» بیان کرد: در این آیه کریمه از ایمان به خدا و استقامت در این راه به عنوان عاملی برای رسیدن به آرامش معرفی شده است.
وی تصریح کرد: علمای علم اخلاق و روانشناس‌ها اعتقاد دارند که دو عامل زندگی را تلخ می‌کند و آرامش او را بر هم می‌زند، یکی اندوه و تاسف بر گذشته و دیگری ترس از اتفاقاتی که در آینده ممکن است بیفتد. این دو عامل اگر با انسان همراه شود زندگی او را به تباهی می‌کشاند.
خطیب حرم مطهر رضوی افزود: تاسف بر گذشته و فرورفت در غم و هچنین نگرانی برای آینده انسان را دچار پیری زودرس می کند و اینگونه رفتار و طرز تفکر زندگی انسان را از سبک زندگی اسلامی خارج می‌کند.
وی عنوان کرد: در سبک زندگی اسلامی به ما توصیه شده است که اندوه گذشته را نخوریم و از آینده هم هراسی نداشته باشیم هرچند که عبرت گرفتن از گذشته و برنامه ریزی برای داشتن آینده‌ای بهتر به ما توصیه شده است ولی آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است درک زمان حال و لذت بردن از لحظات زندگی است.
این کارشناس مذهبی بیان کرد: ما معمولا یا گرفتار اندوه زمان گذشته هستیم و یا ترس از آینده داریم و از زمان حال غافل هستیم و هیچ لذتی از لحظات خوب زندگی که به سرعت در حال گذر است نمی‌بریم.
 

نه اندوه گذشته، نه ترس از آینده
وی اضافه کرد: نسخه‌ای که علمای علم روانشناسی جدید برای حل این مساله می‌پیچند این است که هرگز اندوه گذشته را نخورید و از آینده هم نترسید. مکتب اسلام نیز این فرمول را قبول دارد ولی در کنار آن راه حلی هم دارد که عبارت است از توکل بر خدا و ثابت قدم بودن در ایمان به ذات اقدس الهی.
حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان اینکه ایمان به خدا وزنه اعتدال در زندگی است، اظهار کرد: اگر انسان ایمان خود را تقویت کند، به آرامش می‌رسد و کسی که آرامش روحی دارد قطعا به آسایش هم می‌رسد چرا که چنین فردی با نشاط و پرتوان مسیر پیشرفت در زندگی را طی می‌کند و هیچ عاملی مانع از رشد و تعالی مادی و معنوی او نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی