پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۲

برگزاری جشن با شکوه در سیرجان

کانون تخصصی بانوان و خانواده رضوی شهرستان سیرجان، جشن اعیاد دهه کرامت را در مسجد مسلم بن عقیل(ع) برگزار کرد.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ خادمیاران رضوی همزمان با دهه کرامت؛ جشن «دختران خورشید» در مسجد و حسینیه مسلم بن عقیل(ع) با حضور گسترده دختران و بانوان سیرجانی برگزار شد.

در این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سیرجان با اشاره به این که دختران کشور اسلامی ما همواره در تمامی میادین حضور چشمگیر و خیره کننده ای دارند اظهار داشت: هرچند طی سال‌های اخیر جریان های شیطانی تلاش کردند ذهن دختران را مخدوش کنند اما می‌بینیم که دختران همچنان استوار پای ارزش‌ها ایستاده‌اند.

علی دستوری فرمانده با تاکید بر نقش فرهنگ سازی بانوان، استفاده از دختران توانمند را در عرصه‌های گوناگون ضروری دانست و عنوان داشت: امروز دشمنان ایران و بشریت در تلاش هستند تا بی‌بندوباری را در جامعه ترویج کنند، اما دختران سرزمین ما هویت و شخصیت خود را از دخترِ موسی بن جعفر(ع) الگو گرفته اند و عفت و پاکدامنی او را در فعالیت های اجتماعی خود، مد نظر قرار داده اند.
وی تکریم دختر را از آموزه های دین اسلام عنوان کرد و افزود: در اندیشه اسلامی، دختر از آن‌چنان جایگاهی برخوردار است که پیامبر عظیم الشأن اسلام در مهم‌ترین مسائل اجتماعی آنان را وارد می سازند چنان‌چه در قضیه مباهله دختر خویش را همراه خود آوردند در حالی که در آن زمان اعراب، دختران را زنده به گور می کردند. 

گفتنی است در این مراسم ۴ نفر از سفیران کریمه اهل بیت(ع) همراه با پرچم متبرک گنبد مطهر حضرت معصومه(س) حضور داشتند که با اجرای سخنرانی و مدیحه سرایی، دل‌های عاشق و ارداتمند اهل بیت(ع) را به آستان مبارک کریمه اهل بیت(ع) گره زدنند و جلوه‌ای خاص و معنوی به این مراسم بخشیدند.

در این مراسم از ۱۵ نفر بانوی خادمیار رضوی تقدیر به عمل آمد و نیز به قید قرعه ۵۰ نفر از شرکت کننده گان در جشن تجلیل شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی