پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت کتابخانه و موزه ملی ملک صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۰۳-۰۶

نمایش تصویرهای قاجاری حرم مطهر رضوی در فرهنگسرای ارسباران تهران

همزمان با دهه کرامت، نمایشگاه «تصویرهای تاریخی حرم مطهر رضوی در دوره قاجار» به همت کتابخانه و موزه ملی ملک در فرهنگسرای ارسباران(هنر) تهران دایر شد.

به گزارش آستان نیوز، این نمایشگاه در ادامه همکاری های کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی با مراکز فرهنگی تهران با هدف گرامی‌داشت ایام باسعادت ولادت حضرت رضا(ع) و معرفی گزیده‌ای از نفایس موجود در این مجموعه برگزار شده است.

از سوی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه‌ای از تصویر عکس‌های تاریخی و سیاه و سفید بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) که متعلق به دوره قاجار است، در قالب یک بسته نمایشگاهی سیار و بیرونی در اختیار این فرهنگسرا قرار گرفته است.

علاقه‌مندان در ایام دهه کرامت می‌توانند از این نمایشگاه در فرهنگسرای ارسباران به نشانی: «تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا» بازدید کنند.

طبق وقف‌نامه حاج حسین ملک بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، امکان خروج هیچ کدام از آثار موزه‌ای و کتابخانه‌ای از این مؤسسه وجود ندارد. بنابراین تعدادی بسته‌ نمایشگاهی سیار با استفاده از تصویرهای نفایس این موقوفه و یافته‌های پژوهشی و ذوق و هنر کارشناسان آن در چارچوب تابلوهای نمایشگاهی تهیه شده که در اختیار مراکز فرهنگی و آموزشی کشور قرار می‌گیرد.

این خبر حاکی است، کتابخانه و موزه ملی ملک همزمان با دهه کرامت، برنامه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و معنوی را به اجرا گذاشته است که برگزاری نمایشگاه‌های بیرونی، از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌آید.

شایان ذکر است، کتابخانه و موزه ملی ملک در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر حضرت رضا(ع) وقف شده است و در حال حاضر به نشانی میدان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) پذیرای دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی