پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۲-۰۳-۰۶

زیارت مقبول، توأم با معرفت نسبت به امام معصوم است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: زیارت مقبول زیارتی است که توأم با معرفت نسبت به جایگاه امام معصوم باشد. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل طباطبایی در سلسله جشن های شکوه رضوان که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در برخی از روایات ثواب زیارت امام رضا(ع) برابر با هفتاد حج مقبوله عنوان شده و همچنین در روایات بسیاری از سوی ائمه معصومین(ع) وعده بهشت به زائر قبر علی بن موسی الرضا(ع) داده شده است. 
وی افزود: از وجود مقدس امام رضا(ع) نیز روایت شده «هر کس مرا زیارت کند و از راه دور به زیارت من بیاید در روز قیامت در سه موقف به یارى او خواهم آمد تا او را از ناراحتی هاى آن حال نجات دهم...». 
حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه زیارت باید «عارفاً بِحَقِه» باشد اظهار کرد: کسی که به زیارت امام معصوم مشرف می شود باید نسبت به ایشان معرفت و شناخت داشته باشد.
وی تصریح کرد: معرفت نسبت به امام در درجه اول شناخت ظاهری یعنی دانستن نام و کنیه ایشان، نام پدر و مادر امام، محل تولد امام و ... است. 
 

جایگاه خلیفه اللهی امام معصوم
این کارشناس دینی بیان کرد: مرحله بالاتر معرفت این است که نسبت به جایگاه امام معصوم به عنوان خلیفه الله، ید الله، عین الله و ... معرفت داشته باشیم. زائر باید بداند که امام معصوم دارای جایگاه خلیفه اللهی است. 
وی بیان کرد: مرحله بعد در معرفت نسبت به امام داشتن معرفت عملی یعنی منطبق بودن اعمال و رفتار ما با رفتار امام معصوم است. وقتی شناخت ما نسبت به امام معصوم افزایش پیدا می کند این شناخت و این معرفت در اعمال و رفتار ما نیز باید نمود پیدا کند. 
سخنران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: اگر زیارت همراه با معرفت باشد، موجب رشد و تعالی زائر می شود در غیر اینصورت معلوم نیست که زیارت ما مورد قبول واقع شود یا نه. 
وی عنوان کرد: آن پاداش های فراوان در خصوص زیارت امام رضا(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) مربوط به زیارتی است «عارفاً بِحَقه» باشد. 
 

زیارت با معرفت، عامل رشد معنوی
خطیب حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: اگر زیارت همراه با معرفت باشد زائر بعد از زیارت یک رشد معنوی در خود احساس می کند و در این صورت است که بیشترین بهره از زیارت نصیب او می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی