پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۶

شمیم خوش رضوی در نهبندان/ توسل به پرچمی که کمتر از پیراهن یوسف نیست

شمیم خوش حرم رضوی با حضور خدام امام رئوف در نهبندان پیچید.

به گزارش آستان نیوز از خراسان جنوبی، اینکه می‌گویند امام رضا(ع) فقط امام خوبان و نیکوکاران نیست به کرات ثابت شده است و بسیاری از کسانی که در زندگی دچار خطا و عصیان شده‌اند نیز از مهر و محبت امام رئوف بهره گرفته‌اند.

به واسطه همین خصلت امام رضا(ع) است که خدام رضوی با حضور در خراسان جنوبی و در شهر نهبندان در زندان این شهر حضور یافته و زندانیان را به عطر رضوی معطر کردند.

حجت الاسلام سید مهدی کریمی مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید در این مراسم بیان‌ کرد: دهه کرامت دهه‌ای است که باید تغییر در وجود ما ایجاد و این تغییر باید انس و مأنوس شدن با امام رضا(ع) اتفاق بیافتد.

محبت رضوی با دل مردم گره خورده است

کریمی گفت: حضور و استقبال پرشور مردم از خدام و پرچم حرم رضوی نشان از این دارد که ولایت و محبت امام رضا(ع) در دل‌های آن ها است.

این مبلغ دینی ادامه داد: امامزادگان و شخصیت‌های واجب‌التعظیم داریم که در هر نقطه و هر شهر و روستا یک بقعه از اولاد ائمه اطهار(ع) است و این اماکن متبرک به یُمن حضور امام رضا(ع) در ایران داریم.

وی افزود: در کشوری زندگی می‌کنیم که با حضور امام رضا(ع) در امنیت هستیم و از بُعد معنویت نیز کم نداریم.

وی عنوان کرد: در روایات آمده هر کسی که می‌خواهد با روی گشاده و چهره خندان خدا را زیارت کند باید محبت امام رضا(ع) در دل داشته باشد و از این جهت باید قدردان نعمت امام رضا(ع) باشیم.

حجت الاسلام خزایی، امام جمعه نهبندان نیز در دیدار با خدام رضوی ضمن عرض خداقوت و تشکر خدمت خدام حرم رضوی بیان کرد: حضور خدام حرم رضوی و مراسم‌ معنوی تأثیرگذار است و باید کرامات امام رئوف بیان شود.

امام جمعه نهبندان همچنین در جشن بزرگ دهه کرامت که با حضور خدام رضوی برگزار شد، گفت: به معنای حقیقی کلمه امام رضا(ع) ولی نعمت ما ایرانی‌ها است و دشمن به دلیل اینکه مهر امام رضا(ع) را از دل ما بیرون کند ایشان را به شهادت رساند.

هدف و فلسفه زیارت

حجت الاسلام خزایی بیان کرد: امروز عصر شبهات است و برخی می‌گویند زیارت برای چه است و اگر کسی اعتقاد مذهبی قوی نداشته باشد در جواب می‌ماند.

وی با بیان اینکه پرچم امام رضا(ع) تبرک و شفا کننده است، افزود: در قرآن نیز آمده حضرت یعقوب(ع) آنقدر گریه کرد که چشمانش بینایی خود را از دست داد ولی بر اساس مسئلت های الهی یوسف(ع) خود را به برادران نشان داد.

خزاعی افزود: وقتی برادران شرح حال پدر را گفتند، یوسف نیز پیراهن خود را به برادران داد تا پیراهن بر چشمان یعقوب کشانده و بینا شود.

پرچم امام رضا (ع) کمتر از پیراهن یوسف نیست

امام جمعه نهبندان عنوان کرد: اعجاز و کرامت پرچم متبرک و حرم امام رضا(ع) از پیراهن یوسف کمتر نیست و معجزات و کرامت‌های زیادی توسط امام رضا(ع) انجام شده و بسیار زندانی‌هایی که آزاد و یا دعواهایی که منجر به صلح شدند و مریض‌هایی که شفا یافتند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی