پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی: 
۱۴۰۲-۰۳-۰۷

خردورزی از مهمترین توصیه های امام رضا(ع) به شیعیان است 

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: خردورزی و اندیشه کردن در امور از مهمترین توصیه های امام رضا(ع) به شیعیان است.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت؛ کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه جشن شکوه رضوان که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: انسان در طول زندگی دنیا همواره در مسیر رشد قرار دارد. انواع رشد دو نوع است رشد مادی و رشد معنوی. 
 

اهمیت رشد عقلی در دیدگاه اسلام

وی تصریح کرد: رشد مادی انسان که با خوردن غذا و رعایت بهداشت فردی انجام می شود ولی رشدی که از اهمیت بیشتری برخوردار است، رشد عقلانی است.
این کارشناس دینی افزود: از منظر دین مبین اسلام رشد عقلی از اهمیت بسیاری برخوردار است و یکی از توصیه های امام رضا(ع) به شیعیان نیز خردورزی و اندیشه کردن در همه امور زندگی است. 
وی بیان کرد: دیانت و دینمداری ما نیز باید بر اساس عقل باشد. چه بسا افرادی که دیانت دارند ولی دیانت آنها با عقلانیت همراه نیست. 
سخنران حرم رضوی اظهار کرد: متدین واقعی در حقیقت عاقل و خردورز است و اعمال عبادی خود را نیز بر اساس عقل انجام می دهد. 
وی بیان کرد: خردورزی و عقل وقتی در وجود انسان باشد، دیگر صفات پسندیده انسانی از جمله حیا را نیز به همراه خود می آورد.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه عقل،  گنجی پنهان و ارزشمند است، اظهار کرد: عقل بزرگ ترین ثروت برای انسان است چرا که همه ثروت ها به باد می رود. اگر عقل نباشد همه ثروت ها تبدیل به ضرر می شود. 
وی خاطرنشان کرد: عقل در واقع فرمانروای وجود انسان است و همه خواسته ها، عواطف و تمایلات انسان را مدیریت می کند. 
حجت الاسلام نظافت بیان کرد: عقل در وجود انسان کم کم شکوفا می شود و لذا یکی از ماموریت های انبیاء و اولیاء الهی شکوفا کردن عقل در وجود انسان ها است. اگر کسی به خدا ایمان داشته باشد و پیامبران و ائمه معصومین(ع) را فرستاده خدا بداند عقل حکم می کند که از آنها پیروی کند تا به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کند. 
وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) بیان کرد: از منظر امام رضا(ع) انسان عاقل کسی است که به خیر او امید دارند و از شر او در امان هستند. 
گفتنی است؛ در این مراسم  زیارت امین الله با نوای سیدمجید بنی فاطمه قرائت شد و دکلمه خوانی امیر عباس احمدی، اجرای سرود توسط گروه گلدسته های حرم، مدیحه سرایی عباس واعظی و علی کارگر و شعر خوانی آئینی سعید تاج محمدی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی