پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

یک بانوی مسلمان بریتانیایی: 
۱۴۰۲-۰۳-۰۷

اسلام بهترین الگو را برای زنان معرفی کرده است  

یک بانوی مسلمان بریتانیایی گفت: دین مبین اسلام بهترین الگو را برای جامعه زنان مسلمان معرفی کرده است. 

به گزارش آستان‌نیوز، رِبکا ماسترتُن؛ محقق و فیلسوف بریتانیایی اسلامی و بانویی که در اصل یک کاتولیک بوده ولی در سال ۱۹۹۹ به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است در همایش عدالت، سلامت اجتماعی و جایگاه اجتماعی زن، با اشاره به جایگاه اجتماعی زن در غرب گفت: در فرهنگ غربی زن‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند زنی که می‌تواند پول بگیرد و زنی که می‌تواند خودش را بفروشد. 
وی بیان کرد: در جامعه غربی یک دختر وقتی جوان هست از اجتماع پیام آزادی دریافت می‌کند ولی فضای جامعه به هیچ وجه فضای سالمی نیست و معنویت ندارد. اما در جامعه اسلامی مهمترین چیزی که برای زن در جامعه وجود دارد فضای پاک و معنوی است. 
 

پیشرفت زن مسلمان در جامعه اسلامی

این محقق و نویسنده بریتانیایی ابراز کرد: نقطه قابل تامل دیگری که برای زنان مسلمان وجود دارد این است که به آنها فرصت تفکر و پیشرفت در زمینه‌های مختلف داده شده است و زن مسلمان می‌تواند به پیشرفت و تعالی روحی و معنوی برسد. 
وی اظهار کرد: ما در اجتماع کوچک مسلمانان انگلستان مشکلات بسیاری داریم در آنجا الگوهایی به ما معرفی می‌شود و این الگو زنان و حتی زنان مسلمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد ولی در آنجا یک استراتژی درست و حساب شده برای مقابله با این شرایط را نداریم. 
این بانوی مسلمان افزود: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا به یک استراتژی واحد برای مبارزه با جنبش‌هایی که بر علیه زنان فعالیت می‌کنند دست پیدا کنیم. در حال حاضر تعداد زیادی از زنان ایرانی که حامی رژیم سابق ایران هستند در انگلستان زندگی می‌کنند. 
وی بیان کرد: این زنان خانواده‌های خود در ایران را هم ترک کرده‌اند و از قانون قضایی انگلستان برای تحت فشار گذاشتن همسران‌شان استفاده می‌کنند تا از آنها پول بگیرند و برای آنها ایجاد درد سر می‌کنند و باعث می‌شود که همسران آنها برای عدم پرداخت حقوق زنان دستگیر و زندانی شوند. 
ماسترتُن اظهار کرد: این بانوان در واقع با سوء استفاده از قانون آزادی زنان در انگلستان به نفع خود استفاده می‌کنند و شوهران خود را تحت فشار می‌گذارند و همین امر پایه‌های کانون خانواده در انگلستان را سست کرده است. چرا که بر اساس الگوی زن غربی، زن تنها به پول و درآمد زایی فکر می‌کند. 
گفتنی است؛ همایش عدالت، سلامت اجتماعی و جایگاه اجتماعی زن، از سلسله پیش نشست‌های بین‌المللی کنگره جهانی حضرت رضا(ع) که در محل سالن همایش‌های روابط عمومی آستان قدس رضوی برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی