پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مجری شبکه پرس تیوی:
۱۴۰۲-۰۳-۰۷

بانوان ایران باید به هویت ملی و مذهبی خود افتخار کنند   

مجری شبکه انگلیسی زبان پرس تیوی گفت: بانوان ایران زمین باید به ایرانی و شیعه بودن یعنی به هویت ملی و مذهبی خود افتخار کنند. 

به گزارش آستان‌نیوز، مرضیه هاشمی با نام اصلی (ملانی ایوت فرانکلین)؛  خبرنگار، مستندساز و گوینده اخبار آمریکایی-ایرانی و مجری پرس تی‌وی، شبکه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور در همایش عدالت، سلامت اجتماعی و جایگاه اجتماعی زن، از سلسله پیش نشست‌های بین‌المللی کنگره جهانی حضرت رضا(ع) گفت: در سال 1968 یک حرکت عظیم و جنگ قدرت بین زن و مرد در بین جامعه سیاهپوستان آمریکا شکل گرفت. 
وی بیان کرد: در این جنگ قدرت که شعار آن جدا کردن زن‌های سیاه پوست از مردان سیاه پوست بود، صاحبان قدرت و ثروت بیشتر روی زنان تمرکز کرده بودند و نتیجه آن در درجه اول نابودی خانواده سیاه پوستان بود. در حال حاضر فقط 33 درصد از کودکان سیاه پوست در آمریکا در کانون خانواده و با پدر و مادر زندگی می‌کنند. 
 

تدبیر صاحبان قدرت برای تامین نیروی کار ارزان‌تر 

هاشمی افزود: هرچند در این جنگ قدرت سیاه پوستان آسیب بیشتری دیدند ولی سفید پوست ها هم آسیب های بسیاری دیدند و مفهوم خانواده در میان آنها هم کمرنگ‎تر از قبل شد. اما باید ببینیم که چه چیزی باعث می شود که یک جامعه بخواهد خود را نابود بکند. همه این اقدامات تنها به نفع یک درصد از افراد جامعه یعنی صاحبان شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌داران بوده است. 
وی ابراز کرد: صاحبان شرکت‌های بزرگ در آمریکا برای تامین نیروی کار ارزان نقش مادری و همسری زن‌ها را کمرنگ کردند تا آنها فرصت کافی برای انجام کار در شرکت‌های بزرگ را داشته باشند. وقتی زنان مشغول به کار شدند فرزندان کوچک خود را به مهد کودک‌ها سپردند و در برابر همسر خود نیز تعهدی نداشتند. 
هاشمی اظهار کرد: از آنجا که زن‌ها در سراسر دنیا دستمزد کمتری نسبت به مردان می‌گیرند نیروهای خوبی برای کار بودند و تنها راه بیرون کشاندن آنها از خانه سست کردن بنیان خانواده و ایجاد جنگ و تنش بین زن و مرد بود. 
 

از هم پاشیدن خانواده‌ اتفاقی خوب برای صاحبان قدرت

وی بیان کرد: جدا شدن زن و مرد هم به نفع سرما‌یه‌داران بود چرا که یکی از آن دو زن و مرد باید به خانه دیگری می‌رفت و مجبور بودند پول بیشتری خرج کنند و این اتفاق در جامعه‌ای که هدف اصلی‌اش پول است اتفاقی خوب محسوب می‌شد. 
هاشمی عنوان کرد: وقتی سیاست دولت آمریکا برای مردم کشور خودش تا این حد بی‌رحمانه است چگونه می‌تواند نسبت به دیگر کشورها دلسوز باشد و از منافع خود برای کمک به کشورهای دیگر بگذرد.
 

سنگ تمام دشمن در اغتشاشات اخیر

وی با اشاره به مقاومت 44 ساله ملت ایران دربرابر سیاست‌های کشور آمریکا، بیان کرد: در طول این چهار دهه حرکت‌های مختلفی علیه زنان و جامعه ایرانی دیدیم ولی در اغتشاشات اخیر آنها سنگ تمام گذاشتند و با روش‌های مختلف روی زن‌ها تمرکز کردند اما این بار هم موفق نشدند. 
هاشمی افزود: متاسفانه برخی زنان جامعه ایرانی فکر می‌کنند زنان دیگر کشورها وضعیت خیلی بهتری نسبت به آنها دارند در صورتی که اصلا اینطور نیست و دختر ایرانی باید افتخار کند که در چنین کشوری بزرگ شده است 
وی بیان کرد: هرچند تبلیغات دشمن در ایجاد این طرز فکر موثر است ولی نکته‌ مهم این است که این طرز تفکر نتیجه کم کاری و اهمال فعالان فرهنگی نیز هست. 
گفتنی است؛ همایش عدالت، سلامت اجتماعی و جایگاه اجتماعی زن، از سلسله پیش نشست‌های بین‌المللی کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با حضور جمعی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه در محل سالن همایش‌های روابط عمومی آستان قدس رضوی برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی