پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۷

استقبال کنکوری‌ها از فضای مطالعاتی کتابخانه رضوی

استقبال بی‌سابقه شرکت کنندگان در آزمون کنکور سراسری از فضاهای مطالعاتی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، تکمیل ظرفیت تالارهای مطالعه را در ایام دهه کرامت به دنبال داشته است. 

به گزارش آستان نیوز، حسین خسروی، معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، با بیان این خبر گفت: رویکرد کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی رویکردی پژوهشی است که مجموعه‌سازی منابع اطلاعاتی بخش‌های مختلف آن بر این اساس شکل گرفته است.
وی، مجاورت کتابخانه مرکزی با بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و علاقه‌مندی اولیا و مربیان برای حضور دانش آموزان و بهره‌مندی از فضای معنوی این آستان مقدس را از دلایل اصلی حضور و استقبال  از این مجموعه برشمرد. 
خسروی تصریح کرد: این کتابخانه همواره شاهد حضور حداکثری نسل جوان و گروه دانش آموزی است و چون ماهیت کتابخانه مرکزی زائر محور است، این کتابخانه پذیرای اهل مطالعه از شهرهای مختلف کشور است. 
وی افزایش ساعات کاری کتابخانه و ارائه خدمات در روزهای تعطیل را از جمله اقدامات این مجموعه برای ارائه خدمات به مراجعان عنوان کرد و ایجاد و توسعه قسمت بانوان در کتابخانه جامع گوهرشاد (اهل بیت علیهم السلام)، افزایش ظرفیت تالارهای جوانان و نوجوانان پسر و دختر، صدور مجوز برای افراد داری دیپلم برای حضور در تالارهای مطالعه دانشجویان برای تعدیل جمعیت بخش‌ها را از دیگر  اقدامات کتابخانه مرکزی خواند که از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.
خسروی به حضور روزانه قریب به یکهزار نفر در فضاهای مطالعاتی کتابخانه مرکزی و کتابخانه جامع گوهرشاد اشاره کرد و گفت: علاوه بر این تعداد در مناسبت‌های خاص به ویژه دهه کرامت شاهد حضور گروههای مختلف در قالب اعتکاف علمی از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور برای بهره‌مندی از فضای معنوی و علمی این آستان مقدس هستیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی