پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با دهه کرامت؛
۱۴۰۲-۰۳-۰۷

تقدیر از پدیدآورندگان کتاب بررسی تحلیلی روایات تفسیری امام رضا(ع) 

دانشگاه علوم اسلامی رضوی، همزمان با دهه کرامت از پدید آورندگان کتاب ارزشمند بررسی تحلیل روایات تفسیری امام رضا(ع) تقدیر کرد.

به گزارش آستان نیوز، کتاب بررسی تحلیلی روایات تفسیری امام رضا(ع) که بر اساس یک کار جمعی و هدایت پایان نامه ها و مشارکت اساتید دانشگاه رضوی پدید آمده و به اثری فاخر و ارزشمند در این زمینه بدل شده است تحسین اهل علم و صاحب نظران در این زمینه را بر انگیخته است.
از این رو دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مراسمی از پدیدآورندگان این کتاب که اکنون به مدلی شاخص و موفق برای کار علمی جمعی تبدیل شده است به مناسبت دهه کرامت تقدیر کرد.
در این مراسم دکتر قاسمی، مسول ویرایش علمی و ادبی این اثر در باب موضوع، شیوه تدوین کتاب و مزایای آن نظیر بررسی کامل 941 روایت ذیل 593 آیه و شیوه ارتباط آیه و روایت، شیوه تفسیر امام ذکر شده و هدایت 22 پایان نامه در این زمینه سخن گفت.
وی به یک نواخت شدن شیوه تفسیری و فراهم شدن ترجمه روایات و مرتب سازی آن در کنار تلفیق کتابنامه برای ر سیدن به ساختاری یک دست اشاره کرد.
دکتر قاسمی از وجود هزار پاورقی با نگارش مختلف دراین کار سخن گفت که تلاش ویژه ای برای اصلاح آن در یک ساختار مشخص و یک نواخت و مطابق با شیوه نامه کار شده است.
 
در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضایف استاد تمام جامعه المصطفی نیز به بیان نکاتی در باب این کار جمعی پرداخت و در پایان از پدیدآورندگان این اتثر علمی در حضور ریاست محترم دانشگاه تقدیر شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی