پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۵

هنر دست اصفهانی ها راهی موزه آستان قدس شد

بانوی هنرمند اصفهانی به عشق امام رضا(ع) و با تاثیر پذیری از حال و هوای برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی در دهه کرامت، تابلوی نفیس و دست دوز سرمه دوزی خود را تقدیم موزه آستان قدس رضوی کرد.

 به گزارش آستان نیوز از اصفهان، مسیر عاشقی را که طی کنی فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشی. اگر مرادی چون امام رئوف داشته باشی شور عشق تو را به سرمنزل مقصود خواهد رساند.
سیده مریم حسینی که یکی از دلباختگان امام رضا(ع) و از منطقه عاشق آباد اصفهان است ارادت خود را به ضامن آهو با اهدای یک تابلوی سرمه دوزی که حاصل روزها تلاش بود، نشان داد.
وی این تابلوی زیبا را به خادمین امام هشتم در گذر چهارباغ سپرد تا راهی موزه آستان قدس رضوی شود.
این بانوی اصفهانی که خود از پيشکسوتان این هنر اصیل در شهر اصفهان بوده و حدود ۵۳ سال در این رشته هنری مشغول به فعالیت و تدریس است ماجرای این اقدام را چنین بیان کرد: حدود ده سال پیش برای آخرین بار به اتفاق همسرم به پابوس امام هشتم رفتیم و من حاجت خودم را پشت پنجره فولاد از امام رضا(ع) گرفتم. روز گذشته که از مسیر چهار باغ گذر می کردم با توجه به حال و هوای رضوی موجود، دلم روانه حرم شد و احساس کردم در مشهد حضور دارم. برای عرض ارادت ناچیز خود، تصمیم گرفتم این تابلو را که از ممتاز ترین کارهای هنری من است به امام رضا(ع) و موزه آستان قدس تقدیم کنم.
وی در پایان  از حضور خادمیاران رضوی در گذر فرهنگی اصفهان تقدیر کرد و افزود: عطر روحانی محبت امام رضا(ع) باعث می شود که حال و هوای حرم مطهر امام هشتم برای همگان در این فضای عمومی تداعی شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی