پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با هماهنگی خادمیاران رضوی، سپاه و ستاد دیه در شیراز
۱۴۰۲-۰۳-۰۷

۴۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند

با تلاش خادمیاران کانون های خدمت رضوی استان فارس و پاسداران سپاه فجر استان و ستاد دیه استان در ششمین روز از دهه مبارک کرامت تعداد ۴۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان های فارس آزاد شدند.

به گزارش آستان نیوز از فارس این مراسم در سالن شهید دستغیب حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ انجام گرفت.

پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی صلوات خاصه امام رئوف و شاهچراغ، ابراهیمی رئیس سازمان زندان های استان و عضو ستاد دیه پس از عرض خیر مقدم خدمت حاضرین در جلسه و تبریک دهه کرامت و تشکر و قدردانی از همه دست اندرکاران این کار بزرگ گفت: ماندن زندانیان در زندان دردی را دوا نمی کند. ولی مشکلات فراوانی ایجاد می کند و از طرف دیگر به خاطر داشتن شاکی خصوصی هم راهی برای دادگاه ها وجود ندارد جز زندانی کردن فرد، بنابراین کار آزاد کردن آن دسته از زندانیان که به غیر عمد به زندان افتاده اند کار بزرگی است که به دست آدم های بزرگ انجام می گیرد.

وی افزود: کار بزرگتری که باید انجام گیرد و فعلاً ما روی این متمرکز هستیم و از همه خیرین بزرگوار و سپاه و خادمیاران رضوی التماس می کنیم که در این امر کمکمان کنند، آموزش زندانیان و توانمندسازی آن هاست که پس از آزادی از زندان دوباره به این بلا دچار نشوند. پیشگیری از وقوع جرم مهمتر از آزاد کردن زندانی است که احتیاج مبرم به کمک داریم.

سپس توسط مداح خادمیار به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز بزرگداشت شاهچراغ و ولادت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام مداحی انجام گرفت و سپس جابر مهدیار مدیر کانون های خدمت رضوی استان پس از تبریک ایام و تشکر از زحمت کشان این امر گفت: ما در این دوره به نیابت از امام رئوف توانستیم تعدادی از زندانیان را که مجموع بدهکاری ایشان ۳۷۰ میلیارد تومان بود با تلاش عزیزان خادمیار و  اعضای ستاد دیه و به همراه پرچم متبرک ارباب و ولی نعمت ما امام رضا علیه السلام آزاد کنیم. در این رابطه توانستیم ۲۵۸ میلیارد تومان از طلبکاران رضایت بگیریم و بقیه هم توسط آستان قدس و ستاد دیه و خیران عزیز پرداخت شده است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم برای بعضی از آزادشدگان شغل ایجاد کنیم که همه در سایه ارباب انجام می شود. ان شاءالله به یاری خداوند باریتعالی و کمک امام برنامه داریم که تا آخر سال جاری از ۱۰۰۰ نفر از طلبکاران رضایت بگیریم.

وی همچنین چک ۲۷۰ میلیون تومانی کمک آستان قدس جهت آزادی زندانیان را تحویل رئیس سازمان زندان ها داد.
درادامه بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در برنامه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد یا کم عمد ما از قبل هیچ برنامه ای نداشتیم ولی قول دادیم و خداوند هم کمک کرده و برکت داده و تا الآن بیش از آنچه قول داده ایم عمل کرده ایم. ما در این مرحله زندانیان را با هماهنگی دست اندرکاران آزاد کرده ایم که روی هم ۱۲ میلیارد تومان بدهی داشته اند و توسط خیرین و سپاه پرداخت شده است.

سپس رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه کشوری پس از تبریک ایام و تشکر از دست اندرکاران گفت: باید هرکس حرف می زند عمل هم بکند. من امروز بین کسانی هستم که بیشتر از اینکه حرف می زنند عمل می کنند که از این بابت خدا را سپاسگزارم. ما در سند تحول بسیج حقوقدانان برنامه ریزی کرده ایم که نباید پای کسی به زندان برسد که بعد بخواهند تلاش بکنند که آزاد شوند ما ۴۰۰۰ حوزه مقاومت داریم با ۴۰۰۰ حقوقیار و برای امسال ۱۱۰۰۰ حوزه با ۱۱۰۰۰ حقوقیار پیش بینی کردایم که توسط این حقوقیاران، آموزش حقوقی و آموزش مبارزه با فساد به مردم در سراسر کشور در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم خواهیم داد.
بعد از آن دادستان استان فارس از کلیه کسانی که در امر آزادسازی این مرحله که ۴۵۰ زندانی آزاد و به خانواده هایشان برمی گشتند تشکر کرد و سپس موسوی مدیر کل دادگستری استان گفت: هرچه شما کار کنید ماهم پا به پای شما تلاش خواهیم کرد. هرچه بیشتر کار کنید ما را به موازات خود به کار وامی دارید. درِ خانه امام رئوف امام رضا علیه السلام بروید و از ایشان بخواهید که کمکتان کنند تا هرچه بیشتر زندانی آزاد کنید.

در پایان لوح تقدیر به ۵ نفر از کسانی که بیشترین تلاش را در آزادی زندانیان داشتند اهدا شد و به همه حاضرین تبرکی امام رضا علیه السلام اهداء شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی