پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۸

دانشگاه امام رضا(ع) مجوز پذیرش دانشجو در رشته حقوق خصوصی را دریافت کرد 

مجوز پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد رشته حقوق خصوصي براي دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) صادر شد

به گزارش آستان نیوز، دكتر محمد قربان‌زاده، معاون آموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) با اعلام اين خبر گفت: از سوي شوراي گسترش و برنامه‌ريزي آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مجوز تأسيس و پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد رشته حقوق خصوصي براي دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) صادر شد.
وي خاطرنشان كرد: با صدور اين مجوز از سوي شوراي گسترش و برنامه‌ريزي آموزش عالي، متقاضيان مي‌توانند در آزمون ورودي سال 1402 اين رشته را انتخاب نمايند.
به گفته اين مقام مسئول، تمامي هدف‌گذاري‌ها و اقدامات بي وقفه معاونت آموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه به سمت اخذ مجوز رشته‌هاي ماموريت‌گرا و كاربردي در حوزه‌هاي مختلف علمي و پژوهش‌هاي بنيادي و كاربردي بوده و اميد است اقدامات دانشگاه در نهايت در راستاي اسناد بالادستي نظام آموزش عالي كشور و آستان قدس رضوي، سبب ارتقاي سطح كمي و كيفي دانشجويان علاقمند و تربيت نسلي متخصص با دانش كاربردي براي رفع نيازهاي ضروري كشور شود.
وي با اشاره به حضور 60 عضو هيأت علمي تمام وقت با مراتب استادي، دانشياري، استادياري و مربي در دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) اظهار كرد: با توجه به بخشنامه دفتر گسترش و برنامه ريزي آموزش عالي، حداقل شرايط براي ايجاد رشته جديد در مقطع كارشناسي ارشد، داشتن مقطع كارشناسي در همان رشته و حضور حداقل سه عضو هيأت علمي با مرتبه استادياري و مرتبط با آن رشته است.
وي همچنین در خصوص رشته «حقوق خصوصي» توضيح داد: رشته حقوق خصوصي يكي از گرايش‌هاي مقطع كارشناسي ارشد و دكتري حقوق است، اين گرايش يكي از قديمي ترين و ريشه‌دار ترين گرايش‌هاي رشته حقوق مي باشد و اكثر رشته ها و گرايش‌هايي كه به تازگي ايجاد شده‌ از اين گرايش منشعب شده‌اند.
وي افزود: حوزه مطالعه رشته حقوق خصوصي، روابط حقوقي خصوص است و مسائل مربوط به قراردادهاي افراد در جامعه با يكديگر، ازدواج و طلاق، ارث و وصيت، قواعد حاكم بر شركت‌هاي تجاري و روابط آنها با ديگران و… از مسائلي است كه در رشته حقوق خصوصي مورد مطالعه قرار مي گيرد.
شايان ذكر است، گروه حقوق دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) در رشته «حقوق» مقطع كارشناسي و «حقوق ثبت اسناد و املاك» و از اين پس در رشته «حقوق خصوصي» در مقطع كارشناسي ارشد در دو واحد خواهران و برادران پذيرش دانشجو دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی