پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۷

طنین "یا رضا(ع)" در نورالشهدای کرج پیچید

خادمیاران ورزشی با برپایی همایش کوهنوردی خانوادگی به مناسب ایام دهه کرامت نوای یا رضا(ع) را در فضای نورالشهدای کرج طنین انداز کردند.

به گزارش آستان نیوز از البرز، ساعت 6 صبح دامنه کوه نورالشهدای کرج میزبان خادمیاران رضوی با خانواده هایشان برای کوهپیمایی به مقصد مزار شهدای گمنام است. مردمی که برای کوهنوردی هفتگی خود نیز به نورالشهدا آمده بودند با دیدن لباس فرم خادمیاران و اطلاع از برنامه با شوق و استقبال حاضران را تا بالای کوه همراهی کردند.

در این میان حتی افرادی دیده می شدند که با وجود ترس از ارتفاع به نیت همراهی با خادمان امام رئوف خود را به بالای کوه و میعادگاه زیارت عاشقان بر سر مزار شهدای گمنام رساندند.

در ابتدای مسیر به تمامی شرکت کنندگان برگه های قرعه کشی داده می شد تا در انتهای برنامه از میان آن ها یک نفر به قید قرعه با کمک هزینه سفر راهی مشهد الرضا شود و این کوهپیمایی را برای او متفاوت سازد.

در کنار مردم و خادمیاران، مسئولان کانون تخصصی ورزشی و هیات کوه نوردی استان البرز که خود نیز از خادمیاران بودند، حضور داشتند تا با همراهی آن ها فضایی آکنده از صمیمیت و رفاقت رقم بخورد.

کوه پیمایان پس از حدود دو ساعت پیمایش مسیر زنجیر، خود را به مزار هشت شهید گمنام رساندند و با اهداء گل و غبارروبی به مقام والای آن ها ادای احترام کردند. حالا که ساعت هشت صبح است صوت صلوات خاصه حضرت رضا علیه السلام در کوه طنین انداز می شود و چشم های گریان دل ها را روانه مشهد می کند.

پذیرایی صبحانه هم از قسمت های جذاب کوهپیمایی بود و فضایی دوستانه و شادی را برای حضار رقم زد.

در میان برنامه ها، هیات کوهنوری برای غنی تر کردن همایش خانوادگی آموزش نکات مهم کوهنوری را تدارک دیده بود، نکاتی کاربردی که می توانست برای شروع کاملا کاربردی و مورد استفاده باشد.

پایان بخش این همایش نیز قرعه کشی صورت گرفت و به یک نفر کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و به تعداد دیگری از شرکت کنندگان تجهیزات کوهنوردی اهدا شد.

غلامرضا دهقان مسئول کانون تخصصی ورزشی استان البرز در حاشیه این برنامه در گفتگویی کوتاه با آستان نیوز از برپایی این همایش خانوادگی و استقبال مردم ابراز خرسندی کرد و گفت: این برنامه با همکاری هیات کوهنوردی برگزار شده و امیدواریم این تعامل برای برگزاری برنامه های بهتر تداوم داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی