پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۸

کاروان پیاده زائران پیاده سرخس راهی حرم امام مهربانی‌ها شد

در آستانه میلاد هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت، کاروان پیاده مشتاقان آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از شهرستان سرخس با پای پیاده عازم حرم مطهر رضوی شدند.

مدیر ارتباطات رسانه و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این کاروان برای بیست و نهمین سال متوالی حرکت خود را از هفتم خرداد ماه جاری آغاز کرده و قرار است پس از طی کردن مسیر 180 کیلومتری سرخس تا مشهدالرضا با پای پیاده، در شب ولادت امام رضا(ع) به مشهد برسد.
احسان جلایر با اشاره به حضور 150 زائر در کاروان مشتاقان آقا علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام شهرستان سرخس گفت: جوان‌ترن عضو این کاروان 12 ساله و مسن‌ترین آن 75 ساله هستند.
او ادامه ادامه داد: امسال به‌دلیل آغاز فصل امتحانات، امکان حضور پرشور دانش آموزان در این سفر معنوی فراهم نشد.
مدیر ارتباطات رسانه و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره برنامه‌های فرهنگی تدارک دید شده در طول مسیر گفت: تلاوت قرآن کریم، توزیع کتاب‌های ادعیه، طرح مباحث اخلاقی، سخنرانی، قرائت دعای عهد و زیارت عاشورا، برگزاری جلسه‌های معرفتی در بین نمازهای یومیه، بیان احکام، پاسخ به سوالات شرعی، اجرای مسابقات فرهنگی و... از جمله برنامه‌های فرهنگی به‌شمار می‌رود که برای زائران پیاده حضرت رضا(ع) در طول مسیر در نظر گرفته است.
او ادامه داد: تمامی هزینه‌های این سفر از پذیرایی تا اسکان در مسیر و شهر مشهد توسط منطقه ویژه اقتصادی سرخس و با هماهنگی بخش فرهنگی آستان قدس رضوی در سرخس تامین می‌شود.
جلایر، شناخت معرفت اهل بیت(ع) به ویژه حضرت رضا(ع) را مهم‌ترین هدف این حرکت معنوی دانست و خاطرنشان کرد: کاروان‌هایی از این دست در واقع یک کاروان پیاده ساده نیستند بلکه مانند یک دانشگاه سیار امام رضایی اند که می‌توانند جوانان و نوجوانان را با  سیره ائمه اطهار بیشتر آشنا کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

شورای شهر با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به توجه ویژه شورای شهر مشهد برای تحقق دستور رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ اطراف حرم مطهر در…

تلویزیون اینترنتی