پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در آستانه میلاد حضرت رضا(ع) صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۰۳-۰۸

گل‌آرایی بارگاه ملکوتی رضوی با 500 هزار شاخه و بوته گل اهدایی

در آستانه میلاد حضرت رضا(ع)، بارگاه ملکوتی رضوی با بیش از 500 هزار شاخه و بوته گل اهدایی ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور گل‌آرایی شد. 

به گزارش آستان نیوز، گل‌آرایی ویژه دهه کرامت حرم مطهر رضوی که از 27 اردیبهشت 1402 شروع شده بود، با حضور و مشارکت گروه‌های گل‌آرایی افتخاری در آستانه میلاد باسعادت امام رئوف(ع) به اوج خود رسیده است چنان‌که از حدود 400 هزار شاخه گل بریده و نزدیک به 150 هزار بوته گل برای گل‌آرایی این حریم آسمانی استفاده شده است. 
این گل‌های تازه با مشارکت گروه‌ گل‌آرایی «اعتاب مقدسه» و گروه خادمیاران گل‌آرایی «رامسر» و همچنین شهرداری مشهد تهیه شده است به طور مثال، ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه از شهرهای محلات، اصفهان، رامسر، تنکابن و... در این امر همکاری داشتند. 
اطلسی، جعفری، شمشاد طلایی، کالانکوآ، داودی، رز، ارکیده، مریم و لیلیوم، برخی از انواع بوته و شاخه گل‌های مورد استفاده در گل‌آرایی دهه کرامت در اماکن متبرکه رضوی است. 
 

جلوه‌گری بوته گل‌ها در تونل گل و نور

با بهره‌گیری از گل‌های بوته‌ای بیش از 20 مجموعه گل در اقصی نقاط حرم ملائک پاسبان رضوی همچون ورودی‌ها، آبنماها، جایگاه مراسم‌ها و... ایجاد شده و بر زیبایی معماری این حریم قدسی افزوده است. 
حدود 10 هزار بوته گل رنگارنگ نیز در تونل گل و نور در مقابل باغ رضوان به زیبایی چیدمان شده و حال و هوای این بخش از حرم مطهر را دوچندان کرده است. 
 

ایجاد 30 جایگاه گل 

در آستانه ولادت حضرت ثامن الحجج(ع)، 30 جایگاه در گوشه و کنار بارگاه ملکوتی رضوی همچون رواق‌های امام خمینی(ره) و حضرت زهرا(س)، صحن‌های پیامبر اعظم(ص)، جمهوری و غدیر با شاخه گل‌های بریده آراسته شده است. 
همچنین می‌توان به گل‌آرایی روزانه گلدان‌های فوق ضریح مطهر، قسمت‌های فوقانی سقاخانه و پنجره فولاد صحن انقلاب، تالار ولایت، مسیرهای تشرف به روضه منوره، مهمانسراهای حضرت، دفاتر خدمت‌رسان در صحن‌های مرکزی، تمامی کفشداری‌های حرم مطهر و محل برگزاری مراسم صفه، اشاره کرد.
بازپیرایی گیاهان آپارتمانی مسیرهای تشرف به روضه منوره، گل‌آرایی نقاره‌خانه با استفاده از تاج گل‌ها، گل‌آرایی صحن‌های پیرامونی و رینگ طبرسی و طوسی با استفاده از درختچه‌های اهدایی از رامسر و نصب المان‌های گل القاب امام رضا(ع)، از دیگر اقدامات حوزه گل‌آرایی حرم مطهر است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی