پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی: 
۱۴۰۲-۰۳-۰۸

 جشن بزرگ امام رضایی‌ها فرصتی برای ارائه الگوی شادی مومنانه است  

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: جشن بزرگ خانوادگی «امام رضایی‌ها» فرصتی برای ارائه یک الگوی شادی مومنانه است.  

به گزارش آستان‌نیوز، محسن هوشمند، رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و مسئول کمیته محتوایی این رویداد در نشست توجیهی موکب‌داران خیابان امام رضا(ع) گفت: یکی از اجزایی که برای اجرای این عملیات بزرگ در شب میلاد علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شکل گرفت، کمیته محتوایی بود که اقدامات گسترده‌ای در زمینه کارهای رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی این رویداد در این کمیته انجام شده است. 
وی تصریح کرد: نکته‌ای که از نظر کار محتوایی لازم است مورد توجه قرار بگیرد در درجه اول این است که ما در طول مسیر میدان پانزده خرداد تا حرم مطهر چند جایگاه ویژه داریم که در آن مراسم و برنامه‌هایی برگزار می شود و خوب است که موکب‌داران نسبت به این جایگاه‌ها اشراف و اطلاعات کامل داشته باشند. 
 

فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای 

هوشمند بیان کرد: جایگاه اول واقع در میدان پانزده خرداد ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است که به عنوان نیروهای سازمان تبلیغات اسلامی در این جایگاه برنامه اجرا می‌کنند و جایگاه دوم و جایگاه محوری این رویداد،  در میدان بسیج واقع شده است. 
وی افزود: در این جایگاه که از ساعت 16 الی 24 روز سه‌شنبه نهم خرداد و همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) فعال است برنامه‌های متنوع فرهنگی-مذهبی با حضور مدیحه‌سرایان اهل بیت(ع) و همچنین گروه‌های سرود و هم‌خوانی برگزار خواهد شد. 
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی اظهار کرد: جایگاه سوم جشن بزرگ امام رضایی‌ها در چهار راه دانش واقع شده که نیروهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نیروهای صدا و سیمای خراسان رضوی در آن مستقر هستند و جایگاه دیگر مقابل مهدیه ویژه موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی است. 
 

مخابره حال و هوای رویداد به سراسر ایران و جهان

وی بیان کرد: ششمین جایگاه در نزدیکی بیمارستان موسی‌بن‌جعفر(ع) است که نیروهای شبکه یک، دو و سه سیما در آن مستقر هستند که قرار است حال و هوای شب میلاد امام رضا(ع) در مشهد مقدس و در این موکب‌ها را در قالب برنامه‌های تلوزیونی منعکس کنند و شخصیت‌های مختلفی برای اجرای برنامه در این جایگاه حضور خواهند داشت. 
هوشمند اضافه کرد: یک جایگاه نیز در مقابل مهدیه قرار دارد که نیروهای اتحادیه رادیو تلوزیون‌های اسلامی شبکه‌های مختلف بین‌المللی در آنجا مستقر می‌شوند و و قرار است این نیروها حال و هوای این رویداد بزرگ فرهنگی را به دنیا مخابره کنند.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای شبکه خبر، بسیج سازمان صدا و سیما برای اینکه تصویر تونل کل مسیر را پوشش بدهند در طول این مسیر مستقر خواهند شد و فعالان فضای مجازی نیز قرار است این رویداد بزرگ را لحظه به لحظه در فضای مجازی منعکس کنند. 
 

ارائه الگویی برای شادی مومنانه 

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با تاکید بر همکاری دوستانه موکب‌داران در این رویداد فرهنگی، اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری این رویداد این است که می‌خواهیم به دنیا نشان دهیم که بچه‌ هیئتی‌های مشهد در شب میلاد حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شاد هستند و می‌توانند یک الگوی شادی مومنانه را ارئه و آن را به دنیا مخابره کنند. 
وی اظهار داشت: در طی برگزاری رویداد جشن بزرگ امام رضایی‌ها موکب‌داران باید همکاری حداکثری در زمینه هماهنگی برنامه‌ها و صوت داشته باشند و همچنین زمینه حضور اقشار مختلف جامعه را در این رویداد فراهم کنند. 
هوشمند در پایان بیان کرد: باید از برگزاری این رویداد بزرگ به عنوان فرصتی برای تبلیغ فعالیت‌های فرهنگی-مذهبی استفاده کنیم و برای رسیدن به این هدف باید حداکثر اطلاع‌رسانی در فضای مجازی انجام شود تا در شب میلاد امام مهربانی‌ها شاهد برگزاری یک رویداد باشکوه، جذاب و با طراوت باشیم. 
گفتنی است؛ جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها(ع) از ساعت 16:00 الی 24:00 سه‌شنبه نهم خرداد ماه با حضور تشکل‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی و مؤسسه‌های مردم‌نهاد و با حضور 270 موکب در خیابان امام رضا(ع) مشهد و حدفاصل میدان ۱۵ خرداد تا میدان بیت‌المقدس  برگزار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی