پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد: 
۱۴۰۲-۰۳-۰۸

جشن بزرگ امام رضایی‌ها یک جبهه فرهنگی در مقابل دشمنان است 

معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: برگزاری رویداد جشن بزرگ امام رضایی‌ها یک جبهه فرهنگی در مقابل جبهه تبلیغاتی دشمنان است. 

به گزارش آستان‌نیوز، یوسف اسماعیل‌زاده؛ معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در جلسه توجیهی موکب‌داران خیابان امام رضا(ع) که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: رویداد جشن بزرگ خانوادگی «امام رضایی‌ها» یک رویداد مردمی است که صرفا با حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود. 
وی تصریح کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و دیگر نهادهای مسئول در پشت صحنه تلاش خواهند کرد که این رویداد مردمی که برای نخستین بار است برگزار می‌شود، به نحو احسن انجام شود ولی قسمت مهم کار در دست مردم است و حضور مردمی بر شکوه این جشن می‌افزاید.  
 

ایجاد فضای شادمانه متفاوت در شب میلاد امام رضا(ع) 

اسماعیل‌زاده اضافه کرد: از آنجا که این رویداد برای اولین بار است که برگزار می‌شود حتما با نواقص و اشکالاتی همراه است ولی تمرینی برای برگزاری بهتر رویدادهای مشابه در سال‌های آینده خواهد بود. 
وی بیان کرد: نقدی که مجموعه‌های مردمی برای برگزاری مراسم موالید اهل بیت(ع) وارد می‌کنند نبودن الگوی شادی مومنانه در این ایام است اما در این رویداد سعی شده که یک الگوی مناسب در این زمینه ارائه شود تا دوستان اهل بیت(ع) همانگونه که در ایام شهادت آن بزرگواران به عزاداری می‌پردازند در ایام میلاد آنها نیز شاد و مسرور باشند و جشن‌های مردمی و باشکوهی برگزار کنند. 
معاون سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: در رویداد بزرگ جشن امام رضایی‌ها اتفاق ویژه و مهمی که می‌افتد این است که در شب میلاد امام رضا(ع) فضای متفاوتی در شهر ایجاد می‌شوند و مردم حس شادی بیشتری خواهند داشت. 
وی با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری موکب‌داران در طی برگزاری این رویداد، گفت: ساعت هشت شب صوت محوری خیابان امام رضا(ع) در اختیار رادیو زیارت است و در این زمان موکب‌ها از صوت محوری استفاده کرده و همراه با مخاطبان این برنامه از سراسر ایران در این ساعت با خواندن صلوات خاصه به محضر امام مهربانی‌ها عرض ارادت کنند. 
 

جشن امام رضایی‌ها جبهه فرهنگی علیه دشمن  

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه برگزاری جشن بزرگ امام رضایی‌ها یک رویداد مهم نقطه مقابل ما جبهه فرهنگی، سیاسی غرب است که در دل آن یک جبهه سرمایه‌داری خطرناک و در کنار آن جبهه صهیونیستی و با اهداف مشخص وجود دارد. 
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در برابر این جبهه کار کنیم باید هم ابتکار، تنوع در کار و همچنین انگیزه برای انجام کار فرهنگی داشته باشیم و با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده در مقابل جبهه فرهنگی غرب بایستیم. 
اسماعیل‌زاده بیان کرد: در مقابل جبهه فرهنگی دشمن باید جبهه تشکیل بدهیم و انجام این کار نیز جز با حضور مردم امکان پذیر نیست. ابتکار عمل مردمی در این جبهه از اهمیت بسیاری برخوردار است. هرچند معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و دیگر نهادهای دولتی نیز در حد توان و بضاعت خود را در پشت صحنه از حرکت های مردمی حمایت می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی