پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۸

اسقف اعظم ارامنه در ایران در اجلاسیه کنگره جهانی حضرت رضا(ع) سخنرانی می کند 

اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه در ایران در اجلاسیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) سخنرانی می کند.

به گزارش آستان نیوز، اجلاسیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) سه شنبه ۹ خرداد در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) از ساعت ۸:۳۰ صبح با پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی آغاز به کار می کند که در نشست های چهارگانه این اجلاسیه ۲۰ اندیشمند از ایران و شش کشور مقالاتشان در موضوع محوری کنگره، با عنوان "عدالت برای همه، ظلم به هیچکس" را ارائه می دهند.
در این رابطه، دکتر زهره خوارزمی دبیر بخش بین‌الملل کنگره، با اشاره به سخنرانی اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه در ایران گفت: 
از جمله موضوعاتی که در کنگره پنجم مورد اهتمام است، موضوع گفت وگوی بین ادیانی است چراکه محبان و ارادتمندان حضرت رضا(ع) صرفا از جهان اسلام نیستند، همانطور که می دانیم در مسیحیت هم افراد بسیاری هستند که به ایشان ارادت داشته و درباره معارف ایشان مطالعه می کنند. یا کسانی که با مراجعه به سوابق علمی آن ها در می یابیم که ظرفیت پذیرش و تامل درباره چالش جدید علمی و گفت وگو درباره مفاهیم جدید عدالت را دارا هستند. در همین رابطه باید بگویم که در این اجلاسیه اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه در ایران که خودشان اهل سوریه هستند، میهمان ویژه ما هستند؛ ایشان اولین اسقفی است که حادثه چندی قبل قرآن سوزی در اروپا را محکوم کرد و آن را امر غیر عقلایی خواند. 
وی گفت: علاوه بر اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه در ایران، آقای محمدالعاصی مفسر قرآن و امام جماعت منتخب مرکز اسلامی واشینگتن نیز دیگر سخنران ويژه این اجلاسیه خواهند بود.
اجلاسیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) سه شنبه ۹خرداد از ساعت ۸:۳۰ در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی آغاز به کار می کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی