پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی آئین اهدای حکم خدمه جدید حرم امام رضا(ع)؛
۱۴۰۲-۰۳-۰۹

خدمت رسانی با کرامت به زائران شرط پذیرش خادمی حضرت رضا(ع) است

تولیت آستان قدس رضوی خدمت رسانی با کرامت به زائران را از شروط پذیرش خدمت خدام از سوی حضرت رضا(ع) معرفی کرد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم اهدای احکام خدمه جدید حرم مطهر امام رضا(ع) که همزمان با ایام دهه کرامت و در آستانه میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن این دهه مبارک به خانواده بزرگ خدام و خادمیاران رضوی، اظهار کرد: کرامت دو نوع ذاتی و اکتسابی دارد، کرامت ذاتی آن است که خداوند در وجود تمام انسان‌ها قرار داده و کرامت اکتسابی در نتیجه به فعلیت رساندن کرامت ذاتی است.
وی رعایت تقوای الهی را یکی از راه‌های کسب کرامت اکتسابی دانست و اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که خداوند پیش روی خادمان رضوی برای دستیابی به کرامت انسانی قرار داده، خدمت مخلصانه در آستان حضرت رضا(ع) است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بهره مندی از عنوان خادمی به معنای پذیرش خدمت از سوی حضرت رضا(ع) نیست؛ اظهار کرد: اینکه حضرت رضا(ع) نیز مارا به عنوان خادمی خود بپذیرند در گروی چگونگی ایفای وظیفه در این مکان شریف و خدمت رسانی شایسته به زائران و مهمانان حضرت ثامن الحجج(ع) است.
وی یکی از نشانه‌های پذیرش خادمی از سوی حضرت رضا(ع) را ارتقاء معنویت فرد دانست و ابراز کرد: اگر خادمی در نتیجه خدمت در این دستگاه ملکوتی و نورانی نسبت به گذشته احساس معنویت و تقوای بیشتری می‌کند، یعنی خدمت او پذیرفته شده، در غیر اینصورت از عنوان خادمی بیش از یک حکم چیزی نصیبش نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: خدام رضوی باید خود را در معرض مکتب تربیتی امام رضا(ع) قرار دهند تا نامشان در شمار خادمان آن حضرت ثبت شود؛ حکم خادمی صرفا یک اذن ورود است پس از آن باید برای اخذ حکم حقیقی از حضرت رضا(ع) تلاش کرد و یکی از امور بسیار مهمی که می‌تواند سبب جلب رضایت حضرت ثامن الحجج(ع) شود؛ توجه، احترام و کرامت بخشیدن به مهمانان و زائران حضرت رضا(ع) است.
وی با بیان اینکه خدام رضوی باید همواره خود را در مرعا و منظر حضرت رضا(ع) بدانند، عنوان کرد: حضرت رضا(ع) و ائمه معصومین(ع) همگی در اوج کرامت بودند و این فضیلت را با عمل خود به جامعه نیز منتقل می‌کردند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه «خدام رضوی باید فضایل حضرت رضا(ع) را در خود نهادینه سازند»؛ افزود: رفتار شایسته یک خادم می‌تواند پیوند زائران را با حضرت رضا(ع) مستحکم‌تر کند و رفتار نامناسب یک خادم می‌تواند پیوند زائری با این آستان نورانی را تضعیف سازد؛ از این رو در بارگاه منور رضوی باید مسابقه خدمت مخلصانه باشد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه جامعه به حق از خدام امام رضا(ع) سخن و رفتاری متناسب با سیره و معارف رضوی انتظار دارد؛ تصریح کرد: عناوین در حرم مطهر امام رضا(ع) مهم نیستند؛ آنچه اهمیت دارد انتظاری است که امام رضا(ع) از خدام دارند و آن چیزی جز اخلاص، پاکیزگی، طهارت نفس و زندگی متمایز از دیگران نیست.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

امیدآفرینی، گفت‌وگو و پاسخگویی به سؤالات نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است
تولیت آستان قدس رضوی گفت‌وگو با مردم، پاسخگویی به سؤالات جوانان و تزریق امید به جامعه را از رسالت‌های مهم ائمه جماعات…

تلویزیون اینترنتی