پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در بخش صندلی چرخدار و زائربرهای برقی حرم مطهر رضوی صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۰۳-۰۹

جابه‌جایی بیش از 219 هزار زائر سالمند و کم‌توان در دهه کرامت

به همت بخش صندلی چرخدار و زائربرهای برقی حرم مطهر رضوی، بیش از 219 هزار و 400 زائر سالمند و کم‌توان در ایام دهه کرامت در بازه زمانی 31 اردیبهشت تا 8 خرداد 1402 در این آستان مقدس جابه‌جا شدند.

به گزارش آستان نیوز، با توجه به افزايش خيل عظيم زائران در دهه کرامت، 75 زائربر برقی به منظور تسهیل زیارت زائران سالمند و کم‌توان در 6 محور در این ایام در اماکن متبرکه رضوی فعالیت داشت که در مجموع افزون بر 165 هزار و 700 زائر توسط این زائربرها جابه‌جا شدند.

این زائربرهای برقی در ایام میلاد حضرت رضا(ع) نیز همچنان در محورهای «رینگ شیخ طوسی»، «رینگ شیخ طبرسی»، «رینگ نواب صفوی»، «باب الرضا- صحن کوثر»، «باب الجواد - صحن غدیر» و «خیابان آیت‌الله واعظ طبسی» فعالیت خواهند کرد.

 

جابه‌جایی زائران با صندلی چرخدارهای خودخدمتی و گشت سیار

همچنین با استفاده از ظرفیت صندلی چرخدارهای خودخدمتی و گشت سیار حرم مطهر رضوی، از ابتدای دهه کرامت تا 8 خردادماه، بیش از 53 هزار و 700 زائر سالمند و کم‌توان در بارگاه ملکوتی رضوی جابه‌جا شدند.

در مجموع حدود 700 صندلی چرخدار خودخدمتی و گشت سیار در دهه کرامت در اماکن متبرکه رضوی آماده خدمت بود که همچنان خدمات‌رسانی آن‌ها ادامه دارد. 

صندلی‌های چرخدار خودخدمتی در 5 ایستگاه واقع در ورودی‌های اصلی باب الرضا(ع)، باب الجواد(ع)، نواب، طبرسی و طوسی در داخل حرم مطهر در اختیار زائران و مجاوران قرار می‌گیرد.

صندلی‌های چرخدار گشت سیار نیز با مشارکت خادمیاران مشهدی و استانی در دو دفتر باب الرضا و رینگ شیخ طوسی آماده خدمت است که با توجه به نیاز برای جابه‌جایی زائران سالمند و کم‌توان در صحن‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است، به مناسبت ایام دهه کرامت و میلاد امام هشتم(ع)، نزدیک به هزار و 700 صندلی چرخدار امانی نیز در دفاتر ورودی‌های اصلی و پارکینگ‌های 3 و 1 حرم مطهر رضوی در دسترس زائران قرار دارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی