پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با میلاد حضرت رضا(ع)؛
۱۴۰۲-۰۳-۰۹

130 هزار مترمربع از صحن و سرای رضوی مفروش می‌شود

به مناسبت فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت رضا(ع)، نزدیک به 130 هزار مترمربع از صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی مفروش می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، برنامه فر‌ش‌آرایی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) ویژه میلاد خجسته این امام رئوف(ع) با مشارکت نیروهای اداره خدمات فرش حرم مطهر از صبح سه‌شنبه 9 خرداد ماه آغاز شده و تا بعدازظهر سه‌شنبه ادامه خواهد یافت.
این اداره آمادگی فرش‌آرایی تمام صحن‌های مرکزی و پیرامونی را با توجه به حضور گسترده زائران و مجاوران در جشن‌ها و مراسم‌های ویژه حرم مطهر در شب و روز میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) دارد چنان‌که پیش‌بینی شده حدود 130 هزار مترمربع از صحن‌ها مفروش شود.
 

فرش‌آرایی ویژه محل برگزاری مراسم میلاد

از دیگر اقدامات ویژه این اداره می‌توان به فرش‌آرایی ویژه محل برگزاری مراسم شب میلاد باسعادت حضرت رضا(ع) که برای نخستین سال با حضور خیل پرشور جمعی از خدمه حرم مطهر در صحن بزرگ پیامبر اعظم(ص) انجام می‌شود، اشاره کرد. فرش‌آرایی ویژه رواق امام خمینی(ره) نیز با توجه به برگزاری مراسم‌های روز میلاد صورت گرفته است.
 

خدمت 350 نفر در حوزه فرش‌آرایی

خدمات فرش‌آرایی صحن و سرای رضوی در ایام ولادت امام هشتم(ع) به صورت شبانه‌روزی با فراخوان حدود 350 نیروی اداره خدمات فرش در سه شیفت مختلف انجام می‌شود.
خدمات نظافت و تعویض فرش‌ها نیز به صورت شبانه‌روزی و مستمر زیر نظر خادمیاران متخصص بخش نظارت فرش حرم مطهر رضوی در حال انجام است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی