پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در آستانه فرارسیدن شب میلاد با سعادت امام رضا(ع) صورت گرفت؛
۱۴۰۲-۰۳-۰۹

افتتاح چهارمین ایستگاه مطالعه حرم مطهر رضوی در رواق دارالولایه

به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، در آستانه فرارسیدن شب میلاد با سعادت امام رضا(ع) چهارمین ایستگاه محوری مطالعه حرم مطهر رضوی در رواق مبارکه دارالولایه ویژه بانوان افتتاح شد.

به گزارش آستان نیوز، مصطفی فیضی، مدیر عالی حرم مطهر رضوی در آیین افتتاحیه چهارمین ایستگاه محوری مطالعه حرم مطهر رضوی که با حضور معاون تبلیغات اسلامی این آستان نورانی در رواق مبارکه دارالولایه برگزار شد، اظهار کرد: تمامی فعالیت‌ها و اقدامات در حرم مطهر رضوی و آستان قدس رضوی با محوریت امر زیارت انجام می‌شود.
 

ایستگاه مطالعه بستری برای  زیارت متعالی

وی با تاکید بر اینکه در دین مبین اسلام و مذهب تشیع نسبت به تفکر و تعقل بسیار توصیه شده است، گفت: برپایی ایستگاه مطالعه در رواق‌های مبارکه حرم مطهر رضوی فرصت تامل و تفکر را هر چند کوتاه در کنار زیارت برای زائران امام رئوف فراهم می‌کند و بدون شک این حرکت فرهنگی زیبا در معرفت افزایی زائران نسبت به زیارت تاثیرگذار است.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه وظیفه مسئولان، خدمه، خادمان و خادمیاران خدمت رسانی شایسته به زائران و مجاوران امام رضا(ع) است، افزود: راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در رواق‌های حرم مطهر رضوی مصداق بارز خدمت شایسته معاونت تبلیغات اسلامی به زائران امام رضا(ع) در راستای معرفت افزایی زائران نسبت به امر زیارت به شمار می‌رود.
فیضی با اشاره به کیفیت عناوین کتاب‌های موجود در ایستگاه‌های مطالعه مستقر در رواق‌های مبارکه، خاطرنشان کرد: عناوین کتاب‌های چیدمان شده در ایستگاه‌های مطالعه با دقت و ظرافت بسیاری انتخاب شده است، لذا هر زائری با مطالعه صفحات اولیه کتاب می‌تواند به درک نسبی نسبت به امر زیارت و زائر برسد و با حقیقت زیارت بیش از پیش آشنا شود.
وی با بیان اینکه تاثیرگذاری مطالعه بر ذهن انسان در مجاورت مضجع منور امام رضا(ع) به نسبت سایر مکان‌ها بیشتر است، به زائران توصیه کرد: علاوه بر زیارت مضجع منور رضوی دقایقی از وقت گرانبها خودتان را در حرم مطهر برای مطالعه کتاب اختصاص بدهید و از امام رضا(ع) برای یافتن مسیر صحیح عاقبت بخیری و کسب معرفت یاری بخواهید.
 

برپایی 4 ایستگاه مطالعه در حرم مطهر با ظرفیت 16 هزار جلد کتاب 

حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی نژاد، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در بخش دیگر از این مراسم با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های تولیت معزز آستان قدس رضوی تعالی زیارت است، نقش کتاب و کتابخوانی را در معرفت افزایی زائران نسبت به زیارت موثر دانست.
وی با بیان اینکه تا کنون 3 ایستگاه مطالعه در رواق دارالعباده، صحن قدس و رواق دارالحجه راه‌اندازی شده است، گفت: امروز هم در آستانه فرارسیدن میلاد ولی نعمت‌مان امام رضا(ع) شاهد افتتاح چهارمین ایستگاه مطالعه محوری حرم مطهر رضوی در رواق دارالولایه هستیم.
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: این ایستگاه مطالعه به لحاظ جغرافیایی در بهترین مکان در رواق دارالولایه ویژه خواهران راه‌اندازی شده است که انشاءالله در آینده با جذب خادمیاران کتاب، مدیریت آن برعهده خادمیاران خواهد بود.
حجت الاسلام شریعتی نژاد تصریح کرد: بیش از 16 هزار جلد کتاب با 1500 عنوان در چهار ایستگاه مطالعه حرم مطهر رضوی جهت بهره‌مندی زائران چیدمان شده است و همچنان فضای استاندارد برای توسعه ایستگاه مطالعه در حرم مطهر رضوی و رسیدن به سطح متعالی وجود دارد که انشاءالله طرح توسعه آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی