پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد؛
۱۴۰۲-۰۳-۰۹

اجرای طرح قرآنی «غنچه‌های رضوی» ویژه 12 هزار نوآموز مهد الرضا 

به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در قالب اجرای طرح قرآنی «غنچه‌های رضوی»،12 هزار نوآموز مهد الرضا مشهد، یک جلسه آموزشی را در جوار حرم مطهر رضوی تجربه خواهند کرد.  

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان‌نیوز گفت: با هدف انس بیشتر کودکان با قرآن و ترویج معارف اهل بیت(ع)، از سال 1399، یک جلسه آموزش کلاس‌های مهد الرضا(ع) در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که در اجرای این طرح معاونت تبلیغات اسلامی، معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی و اداره علوم قرآنی با مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی مشارکت دارند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمسعود میریان اظهار کرد: این طرح قرآنی با برپایی حلقه‌های قرآنی با حضور مربیان مهد الرضا، فراگیران والدین کودکان از 9 اردیبشهت به مدت یک ماه  همه روزه از ساعت 9  تا 11 برگزار  خواهد شد.
وی ادامه داد: روزانه 25 کلاس آموزشی مهد الرضا(ع) در صحن‌های جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) و دارالحجه(عج) حرم مطهر رضوی دایر و پذیرای حضور 600 نوگل قرآنی شهر مقدس مشهد خواهد بود.
میریان با تاکید مهدالرضا(ع) بزرگترین شبکه آموزشی روخوانی قرآن کریم در سطح کشور به نوآموزان قبل از دبستان است، افزود: دوره‌های آموزشی مهدالرضا(ع) ویژه کودکان 5 سال تمام علاوه بر مشهد در 31 استان کشور برگزار می‌شود.  کلاس‌های مهدالرضا(ع) شامل آموزش روخواني قرآن كريم به روش قصه، شعر و بازی به كودكان است كه هر ساله از مهر ماه آغاز شده و تا خرداد سال بعد ادامه مي‌يابد، در 90 جلسه آموزشی 2ساعته مجموعا 180 ساعت برگزار مي‌شود. در مهدالرضا‌(ع) كودكان ضمن یادگیری مهارت روخوانی قرآن با بعضي از سوره‌هاي كوتاه قرآن،  زندگی ائمه معصومين(ع)، آيات و روايات كاربردي و  مناسبت‌های ملی ومذهبی با شيوه‌هايي شاد و جذاب آشنا می‌شوند.
وی تصریح کرد: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی اهتمام و توجه ویژه به ارائه آموزش علوم قرآنی به نوآموزان دارد و سعی می‌کند با بهره‌گیری از تجارب استادان برتر قرآنی و مربیان کارآزموده، زمینه انس هر چه بیشتر کودکان را با قرآن فراهم کند. در سال جاری بیش از 23 هزار نوآموز قرآنی در مهدالرضا(ع) مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در سراسر کشور مشغول علم آموزی هستند که از این تعداد 12 هزار نوآموز در سطح شهر مشهد دوره‌های آموزشی مهد الرضا(ع) را فرا می‌گیرند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی