پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۹

«آشیانه ولایت» جایی برای عرض ارادت اهالی هنر به ساحت امام مهربانی‌ها 

در ایام دهه کرامت رضوی اهالی هنر با برگزاری نمایشگاه آشیانه هنر به ساحت مقدس امام مهربانی‌ها حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) عرض ارادت کردند. 

به گزارش آستان نیوز، در ایام دهه کرامت و ایام ولادت امام مهربانی‌ها حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) دلدادگان کوی رضا هر کدام با هر زبان و هر بضاعتی که دارد ثناگوی امام مهربان می‌شود و از آنجا که زبان اهالی هنر خلق اثار هنری است آنها هم در این روزهای پر از شادی و سرور و در این روزهای دلدادگی و عاشقی با برپایی نمایشگاهی با عنوان«آشیانه ولایت» ارادت و عشق خود را به ساحت امام مهربانی‌ها اعلام کرده‌اند.
 نمایشگاه بین‌المللی «آشیانه ولایت» که به همت مدیریت زائرین غیر ایرانی آستان مقدس رضوی در رواق دارالرحمه واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برپا شده، در ایام دهه ولایت و در شب و روز میلاد امام رضا(ع) میزبان علاقه‌مندان به هنر است. 
در این نمایشگاه که با مشارکت مرکز هنری کشورهای کویت، بحرین و عراق و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده آثار هنری فاخر هنرمندان این کشورها و همچنین برخی از هنرمندان کشورمان در رشته‌ خوشنویسی و نقاشی با موضوع اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) و موضوعات رضوی در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.
در این نمایشگاه برای لحظاتی پای صحبت‌های حسین طالبی هنرمند نام‌ آشنای شهر بهشت و پیشکسوت هنرهای تجسمی که با چند تابلو از جمله تابلو ارزشمند و فاخر «مسموم شدن امام رضا(ع)» در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است، نشستیم تا از رسم عاشقی و حس و حال خوب قلم زدن برای امام رضا(ع) برای‌ما بگوید. 
استاد که متولد سال 1328 در مشهد است می‌گوید: کار برای امام رضا(ع) به هر زبانی که باشد ارزشمند است و خدا را شکر می‌کنم که توانسته‌ام هنر خود را در راه ابراز عشق و محبت خود به محضر اهل بیت(ع) و به خصوص امام رضا(ع) به کار بگیرم. 
وی در مورد اثر نقاشی فاخر خود یعنی تابلوی صحنه مسموم شدن امام رضا(ع) این اثر را خیلی دوست دارم و خوشبختانه این اثر در موزه آستان قدس و در معرض دید زائران حرم امام رضا(ع) گذاشته شده است. 
او که هنوز بعد از گذر سال‌ها خاطره خوش اهدای این تابلو به موزه آستان قدس و ماندگار شدن آن را فراموش نکرده می‌گوید: این تابلو را در سال 82 طراحی کردم و در آن سال تولیت فقید آستان قدس رضوی به خاطر این اثر یک سفر مکه به من هدیه دادند که سفر بسیار خوبی بود و همین تابلو من را راهی خانه خدا کرد. 
نمایشگاه هنری «آشیانه ولایت» که در محل رواق دارالرحمه واقع صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی دایر شده، در ایام دهه پر نور و سرور کرامت و شب و روز میلاد امام رضا(ع) از ساعت 08:00 صبح الی 22:00 شب پذیرای علاقه مندان به هنر و زائران و مجاوران علاقه مند به هنر خوشنویسی و نقاشی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی