پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۹

شصتمین کتابخانه امام رضا(ع) در بشرویه افتتاح شد

شصتمین کتابخانه امام رضا علیه السلام با حضور رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در امامزاده بی‌بی نجمه خاتون روستای مجد شهرستان بشرویه افتتاح شد.

به گزارش آستان نیوز از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید جلال حسینی در مراسم افتتاح کتابخانه امام رضا(ع) وابسته به آستان قدس رضوی در امامزاده بی‌بی نجمه خاتون روستای مجد شهرستان بشرویه گفت: پرچم سبز امام رضا(ع) امشب در این منطقه که عالم پرور و ولایتمدار است به اهتزاز در می آید.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: این دیار خاستگاه مجتهدین و عالمان و اساتید بزرگ است و بزرگانی همچون ملاعبدالله بشروی در این دیار زیسته اند و این منطقه قطب ایثارگری در خراسانات شناخته می شود.

وی با بیان اینکه از اول تا ۱۱ ذی القعده به نام دهه کرامت نامگذاری شده است، افزود: پیام بلند قرآن این است که ما بنی آدم را کرامت بخشیدیم و ملاک و معیار و مرزبندی را قرآن کریم مشخص کرده و از منظر قرآن کرامت انسانی وابسته به تقوا و رعایت حقوق است.
حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت: ائمه اطهار(ع) اهل کرامت بودند و در نظام اسلامی منطق کرامت وجود دارد و در آستان قدس رضوی منطق سیره رضوی حاکم است.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی عنوان کرد: آستان قدس رضوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به مناطق محروم را در دستور کار خود قرار داده است و امروز این کتابخانه پیامش این است که آستان قدس رضوی به دنبال ایجاد فرصت مطالعاتی برای مناطق محروم و کم برخوردار است.
وی ادامه داد: این اقدام پیش زمینه ای برای اقدام بنیادی توسط آستان قدس رضوی جهت توسعه و محرومیت زدایی علمی و فرهنگی در کشور خواهد بود که رهبر معظم انقلاب نیز بسیار بر روی موضوع توجه به فرهنگ تاکید دارند.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه بشرویه زیر چتر فرهنگی آستان قدس رضوی قرار گرفت، گفت: در ۶۰ نقطه کشور پرچم امام رضا علیه السلام در راستای ایجاد کتابخانه برافراشته شده است و فرصت مطالعه و رسیدن به منابع اطلاعاتی برای رشد و شکوفایی استعدادها فراهم شد.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیان کرد: کتابخانه آستان قدس رضوی یک کتابخانه معتبر است و بر اساس آمار و اطلاعات منابع معتبر جهانی این کتابخانه هفتمین کتابخانه با بیش از یک هزار سال سابقه توانسته تاریخ بشریت را تعییر دهد.
وی با بیان اینکه در جهت توسعه زیربنایی علمی کشور در مناطق محروم به صورت جهادی دنبال می شود، گفت: آستان قدس رضوی از آنِ مردم است و در حوزه فرهنگی به مشارکت مردم نیاز داریم و کار بدون حضور مردم جلو نمی رود.
حجت الاسلام حسینی در پایان بیان کرد: سال گذشته حدود ۱۵ هزار اثر فرهنگی وقف آستان قدس رضوی شد و سالی ۱۲ هزار کتاب به کتابخانه های کشور از طرف آستان اهدا می شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی