پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۱۰

جشن میلاد ثامن الحجج(ع) در حریم کبریایی رضوی برگزار شد 

آئین جشن شب خجسته میلاد حضرت ثامن‌الائمه(ع) در حریم کبریایی رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، شب نور و است و شب جشن و سرور شبی پر از شادی شبی که علی‌بن‌موس‌الرضا(ع) قدم به عرصه وجود گذاشته و همه عالم از این میلاد خجسته غرق در شادی و شعف است. در این شب نورانی و در فضای نور باران و ستاره‌ باران حرم، رنگین کمانی از ایران و عاشقان شاه خراسان از سراسر این مرز و بوم گوهرنشان قدم به حریم سلطان خراسان گذاشته و زمزمه شادی بر لب و اشک شوق بر دیده دارند. آری امشب شب میلاد سلطان سریر ارتضا حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است.

 

ب

 

نقاره نوازی و آغاز جشن میلاد

جشن‌های میلاد حضرت سلطان که از نخستین روزهای دهه کرامت آغاز شده حالا در شب یازدهم ذیقعده و در شب میلاد امام مهربانی‌ها با نقاره نوازی ویژه شب میلاد به اوج خود می‌رسد. صدای نقاره زنی که به گوش می‌رسد همه نگاه‌ها به سوی گنبد طلایی دوخته می‌شود. انگار بارقه‌ای از امید در دل‌های خسته و شیدا روشن شده است. هر کس با زبانی به محضر امام مهربانی‌ها عرض ارادت می‌کند و خدا می‌داند که در دل عاشقان در این شب نورانی چه شوری برپا شده است.

 

مشتاق زیارت بارگاه آقا

هرچند میلیون‌ها زائر و مجاور خود در شب میلاد امام مهربانی‌ها رسانده و زائر حرم شده‌اند ولی چه بسیار دل‌های مشتاقی که با پای دل قدم به این آستان کبریایی گذاشته و پشت پنجره فولاد دخیل بسته‌ و مقیم حرم یار شده اند.

آئین جشن شب میلاد امام رضا(ع) در حریم پاک این امام رئوف بعد از اقامه نماز پرشکوه مغرب و عشاء که با حضور خیل زائران و مجاوران در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، در صحن پیامبر اعظم(ص) و با قرائت زیارت امین‌الله با نوای مداح و ذاکر آل‌الله؛ علی ملائکه آغاز شد و در ساعت بیست با اجرای برنامه قرار عاشقی و قرائت دسته جمعی صلوات خاصه امام رضا(ع) زائران و مجاوران به محضر هشتمین چراغ کوکب هدایت عرض سلام ارادت کردند.

 

ی

 

بیان فضایل امام رضا(ع)

آیت‌الله سید حسن عاملی؛ امام جمعه اردبیل در این مراسم طی سخنانی به تبیین شخصیت والای امام رضا(ع) پرداخت و گفت: امشب خداوند متعال امامی را به ما هدیه می‌کند که وجود مقدس پیامبر اعظم(ص) از او به عنوان «بضعه» یاد کرده است و با این تعبیر والا و پر عظمت غوغایی در معرفت شناسی این همام ایجاد شده است.

وی افزود: امشب خدا امامی به ما هدیه می‌کند که تاثیر قلعه امنیت و دژ حصین الهی منوط به وجود نورانی اوست و در روایات اسلامی از ایشان با عنوان عالم آل محمد(ص) یاد شده است چرا که در علم و دانایی سرآمد روزگار بود.

خطیب حرم رضوی اظهار کرد: وقتی مامون چهار هزار نفر از علما، فلاسفه و دانشمندان را در یک مجلس جمع کرد تا با امام رضا(ع) مناظره کنند تا هیبت علمی ایشان شکسته شود، ایشان با هر کس به زبان خودش و بر اساس اعتقادات خودش مناظره کرد و همین امر باعث شد قدرت علمی امام رضا(ع) بیش از پیش بر همه ثابت شود.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت موسی‌بن جعفر(ع) بیان کرد: مقام زائران قبر امام رضا(ع) در قیامت از زائران تمام ائمه معصومین(ع) بالاتر و عطایشان بیشتر است و در روایات بسیاری پاداش زیارت قبر امام رضا(ع) بهشت معرفی شده است.

 

ی

 

تقدیر از میهمانان ویژه و خادمان بارگاه رضوی

تجلیل از خادمان بارگاه منور رضوی و جمعی از اعضای نیروی دریایی ارتش که میهمانان ویژه این مراسم بودند با اهدای گل تقدیر صورت گرفت و مدیحه سرایی و مولودی خوانی ذاکران اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های جشن شب میلاد امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی بود و در پایان زائران این حریم ملکوتی دعای توسل را با نوای مداح اهل بیت(ع)؛ حاج سعید قانع زمزمه کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی