پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۱۰

تشرف کاروان دوچرخه‌سواری سرخس به حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت رضا(ع)

کاروان دوچرخه‌سواری ارادتمندان امام رضا(ع) بعد از طی مسیر سرخس تا مشهد، همزمان با سالروز ولادت آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف شد.

به گزارش آستان نیوز، کاروان دوچرخه سواران محبان‌الرضا سرخس متشکل از ۵۰ دوچرخه سوار و عوامل پشتیبانی، پس از حرکت از این شهرستان در روز سه‌شنبه نهم خرداد، امروز چهارشنبه روز ولادت امام رضا علیه‌السلام وارد مشهد شد.
این رکاب‌زنان که با مدیریت هیات دوچرخه‌سواری سرخس راهی مشهد شده‌اند، برای دوازدهمین سال است که مسیر سرخس تا حرم مطهر رضوی را رکاب می‌زنند.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز هر ساله بخشی از هزینه‌های کاروان را در این مسیر معنوی تامین می‌کند.
در طول مسیر نیز برنامه‌های فرهنگی متعددی برای این رکاب‌زنان درنظر گرفته شده بود که می‌توان به تلاوت قرآن کریم، مولودی خوانی، سخنرانی توسط امام جماعت مساجد مسیر جاده سرخس - مشهد، قرائت دعای عهد و زیارت عاشورا و... اشاره کرد.
به گفته اعضای کاروان دوچرخه سواران محبان‌الرضا سرخس، هدف از این سفر معنوی پس از زیارت بارگاه حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام، تزکیه نفس، خودسازی و همچنین فرصتی برای ارتباط با خدا و نزدیکتر شدن به او است.

گفتنی است، در شب میلاد حضرت رضا(ع) نیز کاروان پیاده مشتاقان آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) شهرستان سرخس پس از طی کردن مسیر 180 کیلومتری سرخس تا مشهدالرضا با پای پیاده به مشهد رسید. در این کاروان که برای بیست و نهمین سال متوالی برای عرض ارادت به امام مهربانی‌ها راهی مشهد مقدس شده بودند، 150 زائر حضور داشتند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی