پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۱۰

آیین جشن میلاد حضرت رضا(ع) در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد

آیین جشن میلاد حضرت رضا(ع) با حضور معاون ریاست جمهوری و جمعی از دوستداران فرهنگ و معنویت در کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این آیین معنوی بعدازظهر روز گذشته برپایه وصیت مرحوم حاج حسین آقا ملک بزرگ واقف ایرانی به رسم نیم‌قرن گذشته، با حضور سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس و استان‌های ریاست جمهوری و محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با همراهی محمدرضا رضوان‌طلب رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک اجرا شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی انصاری نویسنده، محقق و مصحح در این مراسم، پس از خیر مقدم رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک، خاطرات پناه‌جویان به بارگاه آسمانی حضرت ثامن‌الحجج(ع) را تشریح کرد.
گشایش تالار موزه‌ای «ماه هشتم» و نمایشگاه‌های میراث رضوی در گنجینه ملک و آثار هنری و تجسمی مرتبط و سرودخوانی، بخشی دیگر از برنامه‌های این آیین بود.
 

رونمایی از تابلوی پرتره واقف مجموعه
همچنین کتابخانه و موزه ملی ملک در این مراسم از سلینا پوریا؛ بانوی نگارگر تجلیل کرد و تابلوی پرتره حاج حسین آقا ملک بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، اثر اهدایی این هنرمند به گنجینه ملک رونمایی شد.
کتابخانه و موزه ملی ملک هر ساله هشت آیین وقف‌نامه‌ای شامل جشن گرامی‌داشت میلاد فرخنده پنج تن آل عبا(ع)، میلاد پربرکت امام رضا(ع) و مبعث رسول اکرم(ص) و همچنین مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) و یارانش در دهه اول محرم، را براساس وقف‌نامه آن برگزار می‌کند.
این خبر حاکی است، این مجموعه فرهنگی برنامه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و آیینی به مناسبت دهه کرامت از 31 اردیبهشت تا 9 خرداد 1402 برگزار کرد.  
شایان ذکر است، کتابخانه و موزه ملی ملک در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر حضرت رضا(ع) وقف شده است و در حال حاضر از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا ساعت 16:45 به نشانی «تهران، میدان امام خمینی(ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» پذیرای فرهنگ‌دوستان است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی