پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد؛
۱۴۰۲-۰۳-۱۱

اهمیت نقش هنرمندان و نویسندگان در هویت بخشی به جامعه با بهره از ظرفیت حضرت رضا(ع)

تولیت آستان قدس رضوی بر اهمیت نقش هنرمندان و نویسندگان در هویت بخشی به جامعه به ویژه نسل جوان با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم حضرت رضا(ع) تأکید کرد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در آئین اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که در شام میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار شد، وجود مبارک حضرت رضا(ع) را ظرفیت بی‌بدیل و بی‌نظیر فرهنگی و معنوی برای بشریت دانست و عنوان کرد: علی‌رغم اینکه بنده مشهدی هستم، اما پیش از افتخار خدمت گذاری در آستان قدس رضوی  به این معنا پی ‌نبرده بود که ملت ایران اعم از شیعه، سنی، مسلمان و غیر مسلمان تا چه حد به حضرت رضا(ع) عشق و علاقه دارند که باید از این ظرفیت مقدس برای معرفت افزایی و هویت بخشی استفاده کرد.
وی در ادامه به راهبرد دشمن برای هویت زدایی از ملت ایران و خصوصا نسل جوان با هدف تسلط بر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: امروز دشمن به تجربه دریافته است که حربه‌های جنگ نظامی و تحریم اقتصادی پاسخ‌گو نیست، لذا راهبرد سلب هویت و هویت زدایی از ملت ایران را در پیش گرفته است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمن به دنبال گرفتن هویت ایرانی و دینی ملت ما است، اظهار کرد: اگر هویت ملی و دینی مردم کشوری گرفته شد، آنگاه سلطه و استثمار آن ملت سهل و آسان خواهد بود، در نتیجه بررسی‌هایی که در خصوص حوادث سال گذشته صورت گرفت و گفت‌وگویی که با فریب خوردگان این حوادث انجام شد، این نتیجه به دست آمد که دشمن درصدد است از این فرزندان و پاره‌های تن ما را سلب هویت کند.
وی افزود: این که عده‌ای از نسل جوان به آن صورت به خیابان آمده و هر سخن و شعاری که حقیقتا شرم آور است، بر زبان می‌آوردند؛ نشان می‌دهد تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار گرفته و دیگر آن جوانان و نوجوان ما نیستند، یک عقبه قوی و تأثیرگذر پشت آن است که از این جوان و نوجوان ما سلب هویت کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی خاطرنشان کرد: سرمایه‌ای بی‌نظیر و بسیار گران‌بها و پر اثر به نام امام رضا(ع) داریم که یک جنبه این وجود مقدس توسل و حاجت گرفتن است؛ این وجود مقدس همچنین ظرفیت‌ بسیار بالایی در هدایت و آگاهی بخشی دارد، ما می‎توانیم از امام رضا(ع) هویت و درس زندگی بگیریم.
وی با تأکید بر این که به واسطه فرهنگ و مکتب رضوی می‌توانیم به جوانان هویت دهیم، به برگزاری جشن خیابانی امام رضایی‌ها در مشهد اشاره و عنوان کرد: از زمان تصمیم برگزاری این جشن تا روز برگزاری تنها دو هفته زمان فرصت بود؛ اما با شور و هیجانی غیرقابل توصیفی و با حضور گسترده اقشار، طبقات و سنین مختلف برگزار شد، این حضور چیزی جز عشق به امام رضا(ع) نبود.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: این جشن‌ صرفا یک جشن خیابانی با هدف ایجاد شادی و سرور نبود، بلکه بستری برای هویت بخشی به جامعه به نام مبارک حضرت رضا(ع) بود تا به برکت این امام رئوف(ع) نگذاریم دشمنان فرزندان، عزیزان و پاره‌های تن ما را بربایند.
وی با اشاره به تشرف سالانه 30 میلیون زائر به بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع)، تصریح کرد: تشرف میلیونی زائران بدون هیچ تبلیغاتی و با هزینه شخصی خود به مشهد مقدس، جز کرامات حضرت رضا(ع) نیست و این امر همچنان پس از کرونا و در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی روبه رو هستند نیز ادامه داشته و نه تنها تشرف زائران و نذورات مردم به آستان قدس رضوی کمتر نشده، بلکه بیشتر نیز شده است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: امام رضا(ع) ظرفیت بسیار بی‌بدیل و عظیمی در هویت بخشی و تقویت بنیان‌های دینی جامعه دارد که هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری و ادبی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و تمام هنرمندان و مجموعه‌های فعال در برگزاری این جشنواره معنوی و هویت بخش تقدیر و تشکر کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی