پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۱۱

استقبال پرشور از جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها در مشهدمقدس 

همزمان با برگزاری جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها(ع) در مسیر منتهی به حرم مطهر رضوی، اجراهای زنده سرود و نمایش مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی مورد استقبال پرشور زائران و مجاوران قرار گرفت. 

مهدی شریفی کارشناس مسئول هنرهای دیداری و شنیداری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این خصوص در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این مؤسسه در جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها(ع) که شب گذشته در مشهدمقدس برگزار شد با برپایی صحنه ویژه  مراسم در خیابان امام رضا(ع) و اجرای برنامه‌های هنری حضور فعال داشت. 
 

اجرای 7 نمایش رضوی 
وی گفت: به سفارش مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی پنج متن نمایش تک نفره استندآپی در موضوعات رضوی توسط هنرمندان پیشکسوت تئاتر نوشته شد و مورد تأیید قرار گرفت که با مشارکت پنج بازیگر حرفه‌ای حوزه نمایش در استیج مؤسسه در این جشن خانوادگی اجرا شد. 
شریفی افزود: علاوه بر این پنج نمایش تک نفره و همچنین یک نمایش پرده‌خوانی رضوی، نمایش خیابانی «عمو حیدر» که توسط جمعی از هنرمندان در ایام نوروز 1402 در جوار حرم مطهر رضوی اجرا شده بود و مورد توجه زائران قرار گرفته بود نیز در شب میلاد حضرت رضا(ع) به روی صحنه رفت. 
وی با تأکید بر مشارکت جمعی از هنرمندان پیشکسوت و برجسته عرصه بازیگری و کارگردانی تئاتر خراسان رضوی در اجرای این هفت نمایش ادامه داد: ساجد اندرون، علی جاوید، حسن قادری، عباس رثایی، اصغر لشگری، فرشید تمری، علیرضا سوزنچی، علی جوانمرد و محمد جهانپا، از جمله هنرمندان حاضر در این برنامه بودند.

 
از اجرای سرود تا پخش کلیپ
کارشناس مسئول هنرهای دیداری و شنیداری این مؤسسه بیان کرد: در این ویژه برنامه هنری دو گروه سرود «رویش» و «جوانه‌ها» نیز در دو بازه زمانی 16 تا 20 و 20 تا 24 سرودهای رضوی تولید شده در این مؤسسه را به صورت زنده اجرا کردند.
وی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی معرفتی به مناسبت میلاد حضرت رضا(ع) در دو گروه سنی کودک و بزرگسال، از دیگر برنامه‌های مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این استیج بود. هدایایی از محصولات هنری رضوی تولیدی مؤسسه با برند «مهر» نیز به رسم یادبود و تبرکی این آستان مقدس به برگزیدگان مسابقات اعطا شد. 
شریفی گفت: همچنین مجموعه‌ای از کلیپ‌های تولیدی بخش دیداری و شنیداری این مؤسسه اعم از قوالی‌های رضوی افغانستان و پاکستان، کلیپ‌های یار خراسانی، شمس رضوان و آواها و نغمه‌های رضوی در فرهنگ مردم ایران زمین، در صفحه نمایش این استیج مکرر اکران شد. 
وی با بیان این‌که محمد صادق‌زاده نیز به عنوان مجری در اجرای این ویژه برنامه‌ هنری میلاد امام رضا(ع) مشارکت داشت، خاطرنشان کرد: این مؤسسه در اجراهای برنامه‌های متنوع هنری خود در این محل از باکیفیت‌ترین تجهیزات صدا، صدابرداری، استیج و ویدئو وال استفاده کرد. 
این خبر حاکی است، به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوع هنری و ادبی با محوریت مکتب هنر رضوی در دهه کرامت برگزار شد.
گفتنی است، جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی‌ها(ع) سه‌شنبه نهم خرداد ماه از ساعت 16 تا 24 با حضور تشکل‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی، مؤسسه‌های مردم‌نهاد و موکب‌ها در خیابان امام رضا(ع) مشهد در حدفاصل میدان 15 خرداد تا میدان بیت‌المقدس برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی