پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:
۱۴۰۲-۰۳-۱۱

خانواده‌ها و جوانان، بزرگترین جشن میلاد امام رضا(ع) را رقم زدند / تحقق همدلی و امیدآفرینی در دهه کرامت

 قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حضور گسترده زائران و مجاوران در جشن میلیونی مردمی امام رضایی‌ها گفت: با مشارکت خانواده‌ها و به‌ویژه جوانان، بزرگ‌ترین جشن مردمی میلاد امام هشتم علیه‌السلام در شب ولادت حضرت رضا (علیه‌السلام) برپا و جمعیت حاضر در این مراسم حدود سه میلیون نفر تخمین زده شد.   

 به گزارش آستان نیوز، دکتر مالک رحمتی در برنامه مخاطب خاص شبکه سه سیما که به طور زنده از صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی پخش شد، اظهار کرد: یکی از تاکیدات تولیت معزز آستان قدس این بوده که برنامه‌های آیینی حرم مطهر، که پیش از این به‌طور اختصاصی با حضور خادمان و مسئولان برگزار می‌شده و حضور مردم در آن کمرنگ بوده، تغییر رویکرد دهد و مردم‌محور شود. رحمتی افزود: در همین راستا تحقق هدف مردمی‌سازی این برنامه‌ها به‌طور جدی دنبال شد و جشن خانوادگی میلیونی امام رضایی‌ها نمونه عینی آن بود که مشارکت مردم در آن ظهور و بروز داشت و همه دیدیم که اسم رمز امام رضا(علیه‌السلام) می‌تواند چه جمعیتی را پای کار بیاورد. 
 

تخمین حضور سه میلیون زائر و مجاور
وی با بیان اینکه تخمین زده می‌شود حدود سه میلیون نفر در جشن خانوادگی شب میلاد حضرت ثامن الحجج(علیه‌السلام) حضور یافتند، افزود: این اتفاق کم سابقه و بی‌نظیر و حضور جمعیت میلیونی زائران و مجاوران نشان داد که هر جا به مردم و جوانان اعتماد کنیم و کار را به دست خودشان بسپاریم، غوغا خواهند کرد.  
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: این جمعیت میلیونی، در حقیقت ثمره هویت‌بخشی و اعتماد به ظرفیت جوانانی بود که به عشق امام رضا(علیه‌السلام) از چند روز قبل با وجود گرمای هوا، فعالیت خود را برای برگزاری باشکوه این جشن و برپایی موکب‌های خدمت آغاز کردند و عشق و ارادتشان به امام مهربانی‌ها را نشان دادند. 
 رحمتی تصریح کرد: دشمنان ما باید بدانند که جوانان ما در هر شرایطی پای کار دین و اهل بیت (علیه‌السلام) هستند و اجازه نمی‌دهند برخی مسائل مقطعی که همچون کف روی آب است، خللی در باورهایشان ایجاد کند، البته در مقابل این هوشیاری و باور قلبی، مسئولان و متولیان نیز مسئولیت آگاهی بخشی به نسل جوان و پاسخ به دغدغه‌های آنها را بر عهده دارند و نباید از آن غفلت کنند. رحمتی ادامه داد: ما هر چه داریم از امام رضاست که همواره سایه لطفشان بر سر ایران اسلامی و مردم شریف ما بوده و بسیاری از توطئه‌های دشمنان نیز با عنایت امام رئوف و همدلی و همراهی مردم خنثی شده است.
 

خدمت کریمانه با تاسی از کرامت امام هشتم(علیه‌السلام)
رحمتی تحقق شعار "همه خادم‌الرضاییم" و توسعه بستر حضور مردم در عرصه خدمت را نیز از رویکردهای مهم آستان قدس رضوی برشمرد و گفت: فرصت مشارکت در خدمت‌رسانی، باید برای همه مردم فراهم شود و برای این منظور لازم است مفهوم خادم، خدمت و مخدوم را گسترش دهیم. وی افزود: پیگیری این سیاست در دوره جدید مدیریت آستان، سرمایه اجتماعی خوبی را ایجاد داده و بر همین اساس در دهه کرامت امسال سه مفهوم "خدمت کریمانه"، "همدلی" و "امیدآفرینی" با تمرکز بر مشارکت مردم مد نظر قرار گرفت که برکات و ثمرات بسیاری داشت. قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: باور و تلاش ما این بود که باید با الگوبرداری از کرامت و بزرگ‌منشی امام رضا (علیه‌السلام)، همه ما نیز کریمانه به زائران، مجاوران و دلدادگان ایشان خدمت کرده و ایامی مانند دهه کرامت را به کام همه شیرین کنیم.
 

گامی برای تقویت همدلی
وی با اشاره به توجه به مقوله همدلی در دهه کرامت امسال نیز گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، بعد از اتفاقات تلخ سال گذشته، باید یک همدلی بین همه مردم به‌وجود آید و به همین دلیل ما به نوبه خودمان سعی کردیم همدلی را در همه برنامه‌ها و با حضور همه اقشار بوجود آوریم.  
 

الگوی موفق ایجاد امید و نشاط در دل مردم
وی در ادامه گفت: چرایی توجه به امیدآفرینی در دهه کرامت نیز این بوده است که امروز همه اقشار جامعه نیاز به امید و نشاط‌ دارند. رحمتی ادامه داد: ما در کشور، گردهمایی‌های بزرگی برای اقامه عزا در مناسبت‌های مختلف داریم که ارزشمند است و سالهاست با شکوه و عظمت حداکثری برگزار می‌‌شود اما توجه به ایام نشاط‌آفرین مانند دهه کرامت، هیچ گاه در حد مطلوب نبوده که امسال شرایط متفاوتی رقم خورد و برای اولین بار، اجتماع و جشن میلیونی مردمی امام رضایی‌ها به مناسبت ولادت امام هشتم(علیه‌السلام) برگزار شد. وی تاکید کرد: طرح‌های و برنامه‌های ما زمانی می‌تواند منجر به ایجاد امید و نشاط در جامعه شود که با حضور خود مردم اجرایی شود و تجربه امسال در مشهد، الگوی بسیار خوبی در این عرصه بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی