پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در روز میلاد امام مهربانی‌ها صورت گرفت
۱۴۰۲-۰۳-۱۱

میزبانی نمایشگاه «زندگی به سبک فاطمی» از بانوان زائر و مجاور

در روز میلاد امام مهربانی‌ها حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) نمایشگاه «زندگی به سبک فاطمی» میزبان زائر و مجاور حرم مطهر رضوی شد.

به گزارش آستان‌نیوز، در میان ازدحام جمعیتی که در روز میلاد امام مهربانی‌ها از ورودی بست شیرازی وارد حرم مطهر می‌شوند، بانوانی با سبدهایی خوشرنگ به عنوان هدیه که داخل آن برگه‌هایی کوچک است و با روبان قرمزی تزئین شده است ورود بانوان زائر را گرامی می دارند. این برگه‌ها در واقع دعوت نامه‌ای است که زائر را به حضور در نمایشگاه فرهنگی-مذهبی «زندگی به سبک فاطمی» دعوت می‌کند. با دیدن این پیک دعوت ساده و صمیمی لبخند بر روی لب زائر می‌نشیند و راهی نمایشگاه می‌شود. وارد نمایشگاه که می‌شود یکی از میزهای خدمت را انتخاب می‌کند و پای درس استاد می‌نشیند و استاد به او هدیه‌ای فرهنگی که زائر می‌تواند آن را به عنوان سوغات معنوی از این بارگاه نورانی ببرد، تقدیم می‌کند. 

از فلسفه حجاب تا آداب زیارت

در نمایشگاه «زندگی به سبک فاطمی» که در ایام دهه کرامت و همچنین روز میلاد امام رضا(ع) پذیرای بانوان زائر و مجاور بود، موضوعات فرهنگی-مذهبی، با محوریت موضوع حجاب و عفاف و با هدف تبیین ابعاد دینی، فرهنگی و اجتماعی پوشش و حجاب اسلامی و همچنین آداب زیارت به مخاطبان آموزش داده شد.  
در این نمایشگاه همچنین قسمتی برای پاسخگویی به شبهات دینی وجود داشت که بانوان جوان شبهات دینی خود در زمینه مسائل مختلف دینی از جمله نماز را با اساتید حاضر در میان ‌گذاشته و پاسخ خود را دریافت کردند. از جمله بخش‌های این نمایشگاه که با استقبال مخاطبان همراه بود نمایشگاه تصویری حجاب و بخش معرفی کتاب و گفتگوهای صمیمی دخترانه که شاید باعث ایجاد پیوند دوستی بین دختران زائر و مجاور شود، بود.  
گفتنی است؛ نمایشگاه«زندگی به سبک فاطمی» واقع در مسیرهای منتهی به حرم مطهر از جمله بست شیرازی و بست نواب صفوی در در ایام دهه کرامت پاتوقی برای بانوان زائر و مجاور برای بهره‌مندی از معارف رضوی و سیره فاطمی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی