پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

امام جماعت مرکز اسلامی واشنگتن در دانشگاه امام رضا(ع) تاکید کرد:
۱۴۰۲-۰۳-۱۱

لزوم بهره‌مندی از آموزه‌های دینی در مقابله با قدرت های استکباری جهان

مفسر قرآن و امام جماعت مرکز اسلامی واشنگتن بر لزوم بهره‌مندی از آموزه‌های اسلام و معارف رضوی در مقابله با قدرت‌های جهانی تاکید کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، استاد محمد العاصي، در نشست علمی «علوم تربیتی و روان شناسی در سیره و تعالیم امام رضا(ع)»  که در قالب برنامه‌های علمی سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز، در سالن جلسات شهید چمران واحد برادران دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، از تمامی تلاش‌ها و پژوهش‌های انجام شده در حوزه معارف رضوی که در ایران انجام شده است، تقدیر و تشکر کرد.
وی افزود: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم مملو از ویژگی‌های ترکیب شده با تکنولوژی است و از نانوتکنولوژی تا موضوعات ستاره‌شناسی را شامل می‌شود اما متاسفانه وقتی وارد مباحث انسان‌شناسی، جامعه‌شناسی و روانشناسی می شویم هیچ نکته‌ای در این خصوص مطرح نشده است.

نویسنده اولین تفسیر قرآن کریم به زبان انگلیسی در جهان، در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه ما مسلمانان از گنجینه های عظیم قرآن کریم و متون اسلامی برخورداریم و در صورت بهره‌مندی صحیح از این ذخایر، هر کدام از ما به عنوان یک دانشمند علوم اسلامی در دنیا باید شناخته شویم.
وی با بیان اینکه ما باید مفهوم علم و روابط اجتماعی را در قرآن کریم پیدا کنیم و این نکته را درک کنیم که این مفاهیم در زندگی ما تاثیرگذار است، افزود: با دو مفهوم قدرت و ثروت تمامی مردم جهان مورد تهدید هستند، به عبارت دیگر تمامی قدرتهای نظامی در تلاش هستند با این دو مفهوم، نسل انسان را منقرض کنند.
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: منطبق با شاخص های آیات قرآن کریم می بینیم که قدرت‌ها مسموم شده‌اند و به بیراهه رفته‌ا‌ند اما کشورهای اسلامی با بهره مندی از آموزه‌های اسلام و معارف رضوی می‌تواند با این قدرت‌ها مقابله کنند و به سمت سرزمین موعود حرکت کنند.
وی خاطر نشان کرد: ترکیبی از گروه های بنی اسرائیل، بنی امیه و... گروه هایی بودند که تمام قدرت خود را مصروف از بین بردن پیامبران ما کردند اما از آنجایی که موفق نشدند تصمیم گرفتند از امام حسین(ع) انتقام بگیرند و در حال حاضر نیز این بحث به نوعی در حال اتفاق است.
امام جماعت منتخب مرکز اسلامی واشینگتن تصریح کرد: امروز نبرد ما نبرد بین فرقه‌ها نیست بلکه جنگ، جنگ تمدنی و نبرد بین حق و باطل است از همین رو ما باید با ابزار آیات، روایات و احادیث به سردمداری جمهوری اسلامی ایران به جنگ دشمن برویم تا پیروز شویم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی