پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۱۱

سرود و سرور و شادی در «جشن تولد» آقا امام رضا(ع)

جشن تولد در دل میدان جانباز بود. مثل همه جشن‌ها پر از سرود و سرور و شادی. جشنی که به روایت سفر کاروانی از جانبازان و یک پرچم گره خورد. 

به گزارش آستان نیوز، بنیاد فرهنگی رضوی دو شب آخر دهه کرامت امسال، جشنی را با عنوان «جشن تولد» با مشارکت مؤسسات سازمان علمی فرهنگی آستان قدس و منطقه ویژه اقتصادی سرخس و به یمن و برکت میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) در میدان جانباز برگزار کرد که شوروشوق چشمگیری را با حضور مهمانانی از زائران و مجاوران برپا کرد. 
حال و هوای یک جشن بزرگ از اجراهای صحنه‌ای، شعر و ترانه‌خوانی، پذیرایی و نورافشانی مهیا بود و مهمانان که بیشتر از بین کودکان و نوجوانان دانش آموز بودند، اندک‌اندک از راه می‌رسیدند. جشن تولد در دل میدان جانباز بود. جایی که سرباز قهرمان وطن، با یک دست پرچم حریت کشورش را بالا برده و آن دست دیگرش را هم در راه همین پرچم فدا کرده. 
و حالا علی نصیری هم‌رزمش، در شب میلاد امام هشتم با پرچم سبز حرم به جمع مهمانان پیوست و روایتش را برایمان تعریف کرد: من به همراه شش نفر از جانبازان مشهدی، 6 سالی می‌شود به مقصد شرکت در آیین اربعین، مسیر مشهد تا کربلا را همراه پرچم حرم منور رضوی رکاب می‌زنیم.   
پرچم‌ را به امانت می‌گرفتیم و در حرمین عتبات متبرک می‌کردیم و به عتبه حسینی تحویل می‌دادیم و در مقابل پرچم متبرک حرمین امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را برای آستان قدس رضوی هدیه می‌آوردیم. 
اما این پرچم متبرک حرم حضرت رضا(ع) را از آستان قدس رضوی هدیه گرفتیم و قصد داریم امسال نیز با دوچرخه به مقصد عتبات عالیات در حرمین شریفین(ع) متبرک کنیم ... 
خودش از چند ناحیه، مجروحیت شدید دارد ولی خود را سالم‌تر از بقیه دوستانش معرفی می‌کند. با این وصف تاکید می‌کند؛ در میان کاروان‌شان هستند جانبازان فاقد پا و نابینا که همراه گروه این مسیر طولانی تا کربلای معلا را به عشق سالار شهیدان حسین(ع) رکاب می‌زنند.
او گفت: به دلم افتاد در این شب میلاد، پرچم را برای تقسیم حال و هوای امام رضایی بین مردم مشهد به این جشن بیاورم. 
خیلی‌زود دخترها و پسرهای کم سن و سال زیر چترش پناه گرفتند. هجوم دست‌ها از این سو و آن سو برای تبرک‌جویی از هم سبقت می‌گرفتند، نه فقط مهمانان چادری با ظاهری موجه، از آنهایی که کمتر توقع داشتیم هم جلو می‌آمدند و ذکری زیر لب می‌گفتند. 
حال و هوای جشن دگرگون شد. هر کس وا‌گویه و درخواستی با صاحب پرچم و بارگاه از دل می‌گذراند و دل‌ها به امید عرض حاجت گرم شد و چشم‌ها بارانی. 
وقتی این‌قدر به بلندترین مرتبه حرم نزدیک می‌شوی، دلت بیشتر از همیشه هوای حرم و دیدار دوباره آقا می‌کند. ته دلت آرزو می‌کنی، کاش این شب‌های پر نور و ستاره دهه کرامت تا ابد امتداد داشت.  
گزارش از سارا صالحی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی