پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۹

حضور کاروان زیر سایه خورشید در ۱۵۰ نقطه استان قزوین

مسئول ستاد جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید استان قزوین از حضور این کاروان در بیش از ۱۵۰ نقطه استان قزوین در دهه کرامت خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از قزوین؛ ساسان کرمی با اشاره به اینکه دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شده و تا روز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد، اظهار کرد: شعار محوری دهه کرامت سال ۱۴۰۲ «همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی» است و محور گفتمان کاروان با شعار «جمع مان جمع است زیر پرچمت» در تمامی برنامه‌ها، توجه به مخاطبان تخصصی، مردمی‌سازی برنامه‌ها، بهره‌گیری از کلیدواژه‌های اتحاد و همدلی به عنوان رویکردهای محتوایی دهه کرامت انتخاب شده‌ است.

وی افزود: افزایش سطح همدلی ملی، ایرانی و اسلامی و نزدیک شدن دل‌های آحاد جامعه به مناسبت این ایام بابرکت از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های این ایام است و امیدواریم این مناسبت آغاز دوره دیگری از همدلی و همراهی آحاد مختلف مردم باشد.

این مسئول بیان کرد: در تلاش هستیم ایام شاد و با نشاط مذهبی را در شهرها و نقاط مختلف کشور ویژه تمام اقشار جامعه با رعایت ضوابط و چارچوب‌ها در این ایام رقم بزنیم زیرا جامعه به این نشاط نیاز دارد.

کرمی توجه به گروه‌های مخاطب مختلف در برنامه‌های دهه کرامت حرم مطهر را هم یکی دیگر از شاخصه‌ها برشمرد و اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم برنامه‌های حرم مطهر در دهه کرامت، همه مخاطبان و اقشار مختلف، شامل خانواده ها، کودکان و نوجوانان، دختران و پسران و همچنین گویش‌ها و قومیت‌های مختلف را دربر بگیرد. برنامه‌های امسال دهه کرامت با محور اجتماعی و عمومی شدن برگزار خواهد شد و مخاطب ما آحاد مختلف جامعه هستند.

وی افزود: جشن‌های زیر سایه خورشید به دنبال ایجاد جریان زیارت در سراسر کشور و ارتباط با امام رئوف(ع) است، کاروان‌های زیر سایه خورشید نمادهایی مانند پرچم‌های گنبد نورانی و بسته‌های متبرک رضوی را برای عاشقان آن حضرت به ارمغان می‌آورند و خادمان امام رئوف(ع) هم، نواهایی که زائران در حرم می‌شنوند را برای علاقه‌مندان زمزمه می‌کنند.

مسئول ستاد جشن‌های زیر سایه خورشید استان قزوین با اشاره به آمار کاروان‌های سال جاری گفت: در دهه کرامت امسال که ۱۶ سال در سطح کشور و برای ۱۰ سال متوالی در استان قزوین اجرایی شد، ۶۵ کاروان با ۴۰ نوع برنامه طی ۱۱ روز به حدود ۲ هزار نقطه کشور سفر کردند و در این ایام حدود ۱۱ هزار برنامه توسط خادمان اجرا می‌شود.

وی توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته تبرکی حرم علی ابن موسی الرضا(ع) را از دیگر اقدامات این کاروان در قزوین دانسته و بیان کرد: حضور کاروان رضوی در ۲۵ روستای مناطق محروم و برگزاری بیش از ۶۰ جشن مردمی به‌صورت محله‌محور خانواده، روستامحور و جشن‌های دخترانه در نقاط مختلف جغرافیایی همزمان با روز ولادت حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های این کاروان در قزوین محسوب می‌شود.

این مسئول در ادامه افزود: ۲ جشن بزرگ مردمی همزمان روز ولادت حضرت معصومه ۳۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ و شب ولادت امام رضا(ع) در تاریخ ۹ خرداد ماه از ساعت ۱۹:۳۰ با حضور چهره‌های ملی و استانی در ورزشگاه شهید بابایی با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و همکاری شورای شهر، شهرداری، فرهنگ ارشاد، ورزش و جوانان، امور جوانان، سپاه و تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

کرمی در پایان اظهار کرد: امسال برنامه‌های در ۲ قالب جشن و پویش فراگیر مردمی اعم از پویش اعزام ۵۰ گروه سرود، کاروان شادی، جشن‌های محله‌ای ، زیارت امین الله، صلوات خاصه مدارس برگزار می‌گردد و در این ایام دهه با مشارکت و همکاری بیش از ۲۵ دستگاه حاکمیتی و دولتی برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

امیدآفرینی، گفت‌وگو و پاسخگویی به سؤالات نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است
تولیت آستان قدس رضوی گفت‌وگو با مردم، پاسخگویی به سؤالات جوانان و تزریق امید به جامعه را از رسالت‌های مهم ائمه جماعات…

تلویزیون اینترنتی