پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۹

جوان محکوم به قصاص با وساطت خادمان امام رضا(ع) در زندان بندرعباس بخشیده شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در آستانه ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) و به یُمن حضور خادمان و پرچم حرم مطهر رضوی در زندان بندرعباس، مادری از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کرد.

به گزارش آستان نیوز از هرمزگان ، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان اعلام کرد: همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) به یُمن حضور خادمان و پرچم حرم مطهر رضوی در زندان بندرعباس، مادری از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در تشریح جزئیات این پرونده، اظهار داشت: این زندانی در سال ۱۳۹۶ ضمن ارتکاب یک فقره قتل، بلافاصله دستگیر و روانه زندان شد.

قهرمانی افزود: پرونده این زندانی در مرحله دادسرا و دادگاه کیفری یک و دادگاه تجدیدنظر استان مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از صدور حکم قصاص و تأیید آن در شعبه دیوان عالی کشور، قرار بود به مرحله اجرا گذاشته شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: باتوجه به اینکه رفتار محکوم در زندان بندرعباس حکایت از ابراز ندامت شدید وی داشت، تلاش برای اخذ رضایت در دستور کار مسئولین قضایی و اعضای شورای حل اختلاف زندان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دادستان مرکز استان هرمزگان، معاون و قاضی اجرای احکام دادسرا، اعضای شورای حل اختلاف و مسئولان زندان بندرعباس، نهایتاً مادر مقتول لحظاتی قبل از اجرای حکم به احترام دهه‌ کرامت و ولادت حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع) در حضور خادمان و پرچم حرم مطهر رضوی، رضایت خود را اعلام کرد و به این زندانی، زندگی دوباره بخشید.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآورشد: با اعلام رضایتِ ولی دم در خصوص این زندانی، تعداد محکومان به قصاصی که در نتیجه اجرای پویش «به حرمت امام رئوف(ع) می‌بخشم» در استان از مجازات رهایی یافته‌اند به ۷ نفر رسیده است.

گفتنی است، پویش مردمی «به احترام امام رئوف(ع) می‌بخشم» به همت ستاد ملی صبر با هدف ارتقا میانجیگری و گسترش فرهنگ صلح و سازش از پنجم اسفند ماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز ولادت حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع) آغاز شده و تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ و خجسته میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) ادامه خواهد یافت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی