پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۳-۰۹

میزبانی کرجی ها از میهمانی که به وسعت نامش رئوف است

مردم کرج و خانواده شهدا در دهمین روز از دهه کرامت میزبان میهمانانی از دیار حضرت رضا(ع) بودند.

به گزارش آستان نیوز از البرز، همه منتظر یک نور امید هستند، آن هم در بیمارستان کمالی کرج، مادری که شفای بیماری فرزندش را می خواهد با ورود کاروانی به نام زیر سایه خورشید.

اینجا در بیمارستان کمالی هوا بارانی است و دل ها راهی دیار خراسان شده است و همه متوسل به امامی که رئوف است.

بیمارانی که ساعت ۷:۳۰ دقیقه چشمانشان را با دیدن پرچم بارگاه منور امام رضا(ع) در دهمین روز از دهه کرامت باز می کردند و دل هایشان روانه خراسان می شد.

کادر درمان که از روز قبل شیفت شب بوده اند، خستگی برایشان معنی نداشت و دل بسته نواهای رضا جانم رضا جان شده بودند دل هایشان روانه زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) شده بود.

دل کندن برایشان از این حال و هوا و از این نشانی که منتهی می شد به یاد و حضور امام مهربانی سخت بود.

کاروان راهی شد کمی آن طرف تر از بیمارستان به منزل جانباز و آزاده ای رسید که از قبل از دوران انقلاب از فعالین انقلاب جمهوری اسلامی ایران بود.

کسی که با شهید رجایی در زندان قصر ستم شاهی به مدت هشت ماه در شکنجه های شدیدی بود و علی اصغر امینی برای خادمین امام رئوف که میهمان منزل این آزاده بودند از دوران جنگ و اسارت گفت.

خادمین حضرت ضمن ارزوی توفیق برای این ازاده و ایثارگر با تبرکی از آستان قدس رضوی عید ولادت حضرت رضا(ع) را تبریک گفتند.

چند طبقه پایین تر از منزل این آزاده و ایثارگر پدر و مادر شهید امیر فروتن از شهدای هشت سال دفاع مقدس میزبان خدام شدند.

پدر شهید از فرزندش برای خادمین حضرت گفت: فرزندم فقط ۱۷سال داشت که در ۱۵ آبان سال ۱۳۶۲در منطقه پنجوین عراق به شهادت رسید  و پیکرش بعد مدت ها تفحص شد. 

یکی از خادمین دقایقی را مرثیه خوانی کرد و دل های اهالی خانه شهید امیر فروتن راهی دیار خراسان رضوی شد.

خدام الرضا بعد از بدرقه کردن کاروان توسط خانواده شهید و آزاده به سمت میدان طالقانی ستاد فرماندهی پلیس راهور البرز راهی شدند افسران و سربازان از سرهنگ تا سروان همگی در جلوی درب چشم انتظار بودند.

همگی موقع ورود پرچم آستان قدی رضوی احترام نظامی گذاشتند و چشم هایشان بارانی شد، خادمین حضرت رضا با اهدا تبرکی از آستان خداقوت به مامورین راهنمایی و رانندگی گفتند.

شاهین ویلای کرج مقصد بعدی بود مقصدی خاص با دل هایی شکسته و دلتنگ آن هم از جنس پدرانه و مادرانه، مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان در کرج میزبان پرچم بارگاه منور رضوی بود.

پدران و مادران سالمندی که دل هایشان راهی خراسان شد و دلتنگ امامشان بودند و حالا پرچم این بارگاه مقدس را زیارت می کردند.

همزمان با صدای اذان به مسجد امام حسن مجتبی(ع) رسید کاروان، کاروانی که با استقبال مردم دهقان ویلای کرج برای اقامه نماز در این مکان حاضر شدند.

بعد از اقامه نماز دل های اهالی راهی مشهد الرضا(ع) شد و بعد از دقایقی پرچم گردانی بین مردم آغاز شد که هرکس یا حاجاتی داشت و یا دلتنگ زیارت بود.

خانه شهید مهدی حاجی قاسمی از شهدای هشت سال دفاع مقدس که تنها ۱۷ سال داشت، در شلمچه به شهادت رسید و پیکرش سال ها مفقود الاثر بود میزبان بعدی خادمان و پرچم آستان رضوی بود.

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی